Dialogické jednání a jeho pedagogika 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202DPN3 | Z | 3 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Michal ČUNDERLE, Martina MUSILOVÁ, Zuzana PÁRTLOVÁ, Michaela RAISOVÁ, Eva SLAVÍKOVÁ, Václav TROJAN, Ivan VYSKOČIL, Jan ZICH
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Dialogické jednání s vnitřním partnerem je psychosomatická disciplína, jejímž tvůrcem je prof. Ivan Vyskočil.
U většiny může být:
- cestou sebeobjevování, sebepoznávání, sebepřijetí a seberealizace,
- vytvářením psychosomatické kondice pro tvořivou komunikaci, „vodivější“ empatii,
- prožitím, poznáním a studiem principů dramatické hry,
- prožitím, poznáním a studiem nepředmětného herectví,
- cestou pochopení, „vtělení“ a uskutečnění určité výzvy, otázky, určitého úkolu, textu,
- metodikou zkoušení, hledání, vnímání, všímání si a nalézání.
Forma studia
Seminář individuálního zkoušení ve skupině.
Předpoklady a další požadavky
Kreativní předpoklady, schopnost analýzy a reflexe.
Obsah kurzu
Studium probíhá v šesti až dvanáctičlenných skupinách rozdělených podle pokročilosti. Nedílnou součástí dialogického jednání jsou pravidelné reflexe - metodou introspekce se adept učí pojmenovávat nejvýznamnější problémy, které plynou z jeho individuálního stavu. Reflexe jsou dále zpracovávány a vyhodnocovány.
Doporučená nebo povinná literatura
Buber, Martin: Já a ty. Olomouc: Votobia 1995.
Fink, Eugen: Oáza štěstí. Praha: Mladá fronta 1992.
Vyskočil, Ivan a kol. Dialogické jednání s vnitřním partnerem. Brno: JAMU 2004. (Zde i další doporučená literatura.)
Sborníky KATaP a Ústavu pro výzkum a studium autorského herectví:
Dialogické jednání jako otevřená otázka. Praha: AMU 1997.
Psychosomatický základ veřejného vystupování. Praha: AMU 2000.
Hic sunt leones (o autorském herectví). Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU 2003.
Herecká propedeutika proč, pro koho a jak? Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU 2006.
Hlas, mluva, řeč / Řeč, mluva, hlas. Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU
Psychosomatika & Pohyb. Praha: Ústav pro výzkum a studium autorského herectví DAMU 2008.
Osobnostní herectví - učitelství. Praha: 2010.
Autor - autorství. Praha: NAMU 2010.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou udělovány především na základě vlastního zkoušení v hodinách dialogického jednání. Podmínkou úspěšného absolvování předmětu jsou také dvě písemné reflexe za semestr. Předpokládá se rovněž seznámení s doporučenou literaturou.
Poznámka
Předmět je možno studovat v českém i anglickém jazyce.
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 10:30–12:00 | Martina MUSILOVÁ | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 | ||
Po | 10:30–12:00 | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 | |||
Út | 16:30–18:00 | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 | |||
St | 15:30–17:00 | Jan ZICH | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 | ||
St | 15:30–17:00 | Jan ZICH | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku - 2leté (M.A.) (povinný předmět hlavní)