Herecká propedeutika na základě dialogického jednání 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202EHZ1 | Z | 3 | 4T | anglicky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Kateřina DAŇKOVÁ, Howard Scott LOTKER
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem Základního dvousemestrálního kursu je
- Uvědomit studenta o možnostech hereckého projevu (zascílenosti, konkrétnosti, skladebnosti, komunikativnosti projevu).
- Uvědomit jej o procesu zkoušení role tak, aby dokázal vědomě a samostatně na své roli pracovat v souhře s ostatními.
Forma studia
Kontaktní výuka formou tvůrčího semináře - tvůrčí dílny, která kombinuje dramaturgickou a hereckou práci. Součástí je též řízený dialog, samostatná četba, analýzy textů atd.
Předpoklady a další požadavky
Prerekvizity: obecná znalost principů autorské tvorby a zkušenost z dialogického jednání, přednesu, řečového jednání, hlasové tvorby a jevištního pohybu, kreativní předpoklady.
Korekvizity: kreativní předpoklady, studium dialogického jednání, studium řečového jednání respektive přednesu, studium jevištního pohybu.
Obsah kurzu
Předmět „Herectví na základě dialogického jednání“ je úvodem do herectví v jeho autorském aspektu, tedy nikoli pouze hraní rolí, ale herectví jako hry a tvorby. Důraz je kladen na vnímání partnera, týmovost tvorby a na osobnostní / autorský vklad. Předpokládá se též schopnost autorského psaní a dramaturgické tvorby. Předmět vede k pochopení principů a navádí studenty na jejich pozdější samostatné rozvíjení. Neklade si za cíl připravit studenty k profesionální herecké práci.
- Dramaturgická příprava,
- analýza osobních a osobnostních témat a jejich zpracování,
- aktivní analýza situací,
- skladba a příprava klausurního představení.
Doporučená nebo povinná literatura
Alfreds, Mike: Different Every Night: Freeing the Actor. Nick Hern Books, 2007.
Barba, Eugenio, and Savarese, Nicola: A Dictionary of Theatre Anthropology. 2005.
Barnett, David: Brecht in Practice: Theatre, Theory and Performance. London: Bloomsbury 2015.
Brecht on Theatre. London: Bloomsbury 2014.
Brook, Peter: Empty Space: A Book About the Theatre: Deadly, Holy, Rough, Immediate (Reprint edition). Scribner 1995.
Brook, Peter: There are No Secrets: Thoughts on Acting and Theatre. Bloomsbury 2015.
Chekhov, Michael: To the Actor: On the Technique of Acting. 1952, 2014.
Donnellan, Declan: The Actor and the Target. Nick Hern Books 2005.
Meisner, Sanford, Longwell, Dennis, et al.: Sanford Meisner on Acting. Vintage 2012.
Merlin, Bella: The Complete Stanislavsky Toolkit. Nick Hern Books 2014.
Stanislavsky, Constantin: An Actor Prepares. 1936, reeditions.
Hodnoticí metody a kritéria
Během semestru se vyžaduje samostatná četba, průběžná příprava dílčích zadání, samostatné zkoušení rozpracovaných situací.
Celkové hodnocení se skládá z 50 % z hodnocení aktivity na cvičeních, 30 % z autorského vkladu a 20 % umělecké kvalitě výkonu na klasurním představení.
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 09:00–12:00 | Howard Scott LOTKER | Učebna Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12) |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven