Interpretační seminář 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202EIR4 | ZK | 2 | 3T | anglicky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Naučit studenty pozornému čtení, učinit čtení životní potřebou, tj. prokázat jeho smysluplnost. A vzhledem k zaměření studia vychovat ke čtení dramatické literatury. Dramatický text není součtem všech replik a scénických poznámek. Číst jej znamená dešifrovat jeho strukturu. Interpretační seminář učí tomuto specifickému způsobu čtení. Zároveň přitom ukazuje, jak se struktura dramatického (dnes čím dál častěji spíše postdramatického) textu v dějinách divadla proměňovala.
Forma studia
V prvním ročníku dvouletého semináře je předmětem studia Shakespeare, jehož postavení a význam odkazuje nazpět k počátkům dramatické kultury i dopředu až k dramatu současnému. Ve druhém ročníku se studenti setkají s proměnou moderního anglofonního dramatu (irští, britští, američtí autoři od roku 1900 do roku 2000). Výuka probíhá v anglickém jazyce.
Předpoklady a další požadavky
Přednášky z dějin divadla.
Obsah kurzu
Studenti přicházejí na seminář připraveni četbou určeného textu, který je pak na základě jejich prvních postřehů společně čten a interpretován znovu, alespoň ve svých klíčových scénách.
Doporučená nebo povinná literatura
Aristoteles: Poetics, Jan Kott: Shakespeare Our Contemporary, Bill Bryson: Shakespeare, The Cambridge Companion to Shakespeare, Tom Stoppard: Rosencrantz and Guildenstern are dead, W.Shakespeare: King Lear, The Merchant of Venice, Hamlet, Richard III., Coriolanus, Midsummer Nights Dream, Macbeth, Othello, Romeo a Julie, Measure for measure, The Tempest.
Selected plays by J.M.Synge, Samuel Beckett, Harold Pinter, Marina Carr, Martin McDonagh, Patrick Marber, Sarah Kane, Joe Penhall, Edward Albee, Sam Shepard, David Mamet and others.
Susan Sontag: Against interpretation.
Roland Barthes: The Death of the Author.
and other essays and texts on individual playwrights and their work that are distributed in the classes.
Hodnoticí metody a kritéria
V polovině školního roku zápočet, na závěr zkouška. V hodnocení se kromě účasti (70% docházka) a projevu studenta během celého semináře přihlíží ke schopnosti formulovat zvolené téma při závěrečném kolokviu. Součástí zkoušky je psaná esej v rozsahu 5 stran na téma, který si student zvolí sám.
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Pá | 10:30–12:00 | Michaela RAISOVÁ | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |