Feldenkraisova metoda 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202FME1 | Z | 2 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
- Praktické osvojení si principu Feldenkraisovy metody jako psychosomatické disciplíny formou aktivního skupinového cvičení.
- Uvědomění si nedirektivního přístupu metody a možností jeho vědomého přenesení do osobnostního rozvoje.
Forma studia
Praktická skupinová cvičení (ATM), diskuse, reflexe - slovní i písemná.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
Obsah kurzu
Základním předpokladem Feldenkraisovy metody je potenciál transformace nefunkčních vzorců na úrovni těla a psychiky procesem učení se z vlastní tělové zkušenosti a historie. Schopnost učit se tímto způsobem má každý člověk bez ohledu na aktuální psychosomatickou kondici, věk, schopnosti a dovednosti. Prostřednictvím nemechanicky opakovaného pohybu na bázi běžné motorické dovednosti je každý z nás v individuálním čase schopen přes prožitek a uvědomování si pohybu analyzovat jeho funkční varianty.
- Zvyšování kvality vnitřního tělového hmatu.
- Prožitkové a následně vědomé uchopení přímého propojení těla a psychiky.
- Integrace nových funkčních vzorců na úrovni těla i psychiky a jejich následná automatizace.
- Pochopení a praktické využívání možností autokorekce v pohybu a přeneseně v různých oblastech našeho života.
Doporučená nebo povinná literatura
FELDENKRAIS, Moshé. Feldenkraisova metoda:Pohybem k sebeuvědomění. Praha: Pragma, 1996.
MASTERS, Robert, HOUSTON, Jean. Naslouchejte svému tělu. Praha: Pragma 1994.
PLICHTA, Jaroslav. Dramatika lidské existence (závislosti a souvislosti). Praha: KATaP DAMU 2002.
RYWERANT, Yochanan. Feldenkraisova metoda- systém funkční integrace. Praha: Pragma 2008.
SHAFARMAN, Steven. Vědomí léčí: Feldenkraisova metoda dynamického zdraví. Praha: Pragma 1997.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
- 80% docházky,
- aktivity během praktických skupinových cvičení (ATM),
- schopnosti slovní a písemné reflexe.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu:
- aktivní účast na praktických cvičeních a 2 psané reflexe.
Webová stránka předmětu
Další informace
Předmět lze absolvovat opakovaně
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Pá | 10:30–12:00 | Jan SKOVAJSA | Taneční sál Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (B.A.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku v anglickém jazyce (B.A.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku v anglickém jazyce (M.A.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku - 2leté (M.A.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (B.A.) (volitelný předmět)