Seminář řečového jednání
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202SRN | Z | 2 | 18S | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Michal ČUNDERLE, Markéta POTUŽÁKOVÁ, Michaela RAISOVÁ, Pavel ZAJÍČEK
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Schopnost myslet o umělecky stylizované řeči (vč. přednesu) jako o komunikativním aktu. Schopnost analýzy řečové výpovědi.
Forma studia
Jednorázový workshop na ploše dvou dní.
Předpoklady a další požadavky
Předchozí nebo souběžná zkušenost s předmětem výchova k řeči, popř. alespoň zájem o řeč.
Obsah kurzu
Komplementární teoretický předmět vůči prakticky koncipované výchově k řeči. Náhled do filosofie výchovy k řeči, tedy řeči (vč. řeči umělecky stylizované) jako komunikativního aktu, aktu jednajícího, sdělujícího a sdílejícího. Četba vybraných teoretických textů a analýza audio a videonahrávek.
Doporučená nebo povinná literatura
Michal Čunderle: O řeči. Praha, 2012.
Michal Čunderle: Dialogy řeči. Praha, 2013.
Emanuel Frynta: Závratné pomyšlení. Praha, 1993.
Oliver Sacks: Muž, který si pletl manželku s kloboukem. Praha, 1998, 2008.
Markéta Potužáková: Psáno ústy, čteno ušima. Praha, 2013.
Hodnoticí metody a kritéria
Kolokvium. Reflexe vlastní zkušenosti. Reflexe spolužáků. Reflexe vyběrových nahrávek.
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku - 2leté (M.A.) (povinný předmět)