Úvod do filmové scénografie 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
203UFE1 Z 2 česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Forma studia

Účast na všech částech výuky.

Předpoklady a další požadavky

Žádné.

Obsah kurzu

Výuka probíhá v blocích dle jednotlivých oborů. Výuka probíhá společně se studenty oboru Kostým a maska.

1/ FILMOVÁ SCÉNOGRAFIE

ONDŘEJ NEKVASIL

  1. Art department - hierarchie, funkce.
  2. Vývoj ateliérů - přirozené osvětlení, zvuk, umělé světlo.
  3. Projekt - zadání.

JINDŘICH KOČÍ

  1. Umění číst ve výkresech, 3D vizualizacích, aplikace na Sketch-up.
  2. Stavby v ateliérech, realizace.
  3. WORKSHOP struktury, textury 3 vyučovací hodiny.

Místo konání: Barrandov, dílny.

Patinér p. Stránský.

RADMILA IBLOVÁ

  1. Hmotná kultura.
  2. Historicky autentické stavby a interiéry.
  3. Historie stavebních prvků - okna, dveře.
  4. FILMOVÝ KOSTÝM.

KATARÍNA ŠTRBOVÁ-BIELIKOVÁ

Přednášky:

  1. Úvod do přemýšlení o kostýmech, seznámení s procesem tvorby kostýmů, spolupráce kostýmního výtvarníka s režisérem, kameramanem, architektem, maskérem.
  2. Barevná stylizace, možnosti použití, dramaturgie.
  3. Charakterotvorná funkce kostýmu.
  4. Dějová linie, proměny a vývoj postav.
  5. Historický a současný kostým, co je společné, co rozdílné v přístupu.
  6. Stylizace, kostým podle filmového žánru.
  7. Kostýmy v černobílém filmu.
  8. Sic- fí, fantazy, pohádka.
  9. FILMOVÁ MASKA

ZDENĚK KLIKA

Maska a líčení ve filmu

I. Přednáška

  1. Úvod do smyslu a procesu vytvoření charakteru filmové dramatické postavy uměleckým maskérem pomoci správné masky.
  2. Vytvoření charakteru dramatické postavy pomocí masky dle scénáře a představy režiséra a návazné propojení s kostýmním výtvarníkem a architektem.
  3. Práce se scénářem, návrhy, maskérské a kamerové testy. Vytvoření návazností.
  4. Vývoj a změny masky dle vývinu postavy v ději, stárnutí apod.
  5. Spolupráce profesí na natáčení.

II. přednáška

  1. Ličení ve filmu: proč se líčilo na kinofilm barevný a černobílý. Proč se líčí dnes.
  2. Civilní maska.
  3. Historická maska / pohádka / s použitím vlasových a vousových doplňků.
  4. Stylizované masky.
  5. Drobný speciální make-up: slzy, pot, modřiny, škrábance.
  6. SFX efekty v masce.
  7. SPECIÁLNÍ EFEKTY VE FILMU

MARTIN OBERLÄNDER

KOORDINACE VÝUKY:

PETRA LEBDUŠKOVÁ 608 060 020, petra.lebduskova@studiofamu.cz

Doporučená nebo povinná literatura

Žádná.

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny za odevzdání spočeného projektu, ke kterému výuka směřuje.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů