Inscenační tvorba 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
204ALIT2 ZK 10 10SS česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Absolvent:

Forma studia

seminář

Předpoklady a další požadavky

Úspěšné absolvování předmětu Inscenační tvorba 1.

Obsah kurzu

Předmět Inscenační tvorba propojuje samostatnou tvůrčí činnost studenta s pedagogickou supervizí konzultantů*, kteří vstupují v pravidelných intervalech do procesu zkoušení a reflektují jeho jednotlivé fáze, aniž by přímo ovlivňovali skladbu a použití scénických komponentů.

Druhý semestr kurzu se týká především zkušební fáze připravovaného projektu. Důraz je kladen na schopnost vzájemné kooperace a týmové mezioborové spolupráce. V rámci procesu zkoušek se testuje předpřipravená koncepce jevištní zkušenosti. Jedná se o kontinuální proces vzájemné interakce nejen všech spolutvůrců, ale též jednotlivých komponentů. Náplň a vedení zkoušek jako moment, kdy divadlo vzniká, kdy se zhmotňuje původní záměr, motivace i myšlenka v jevištní matérii. Divadelní tvorba jako kreativní střet spontánnosti a následné reflexe.

Doporučená nebo povinná literatura

ETCHELLS, Tim. Certain fragments: Contemporary performance and forced entertainment. London New York: Routledge, 1999. 228 s. Dostupné na WWW: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10054916. ISBN 978-0-415-17383-4.

ROSTAIN, Michel. Deník zkoušek Tragédie Carmen Petera Brooka. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. 128 s. ISBN 978-80-7331-275-6.

+ Individuální literatura v závislosti na specifikách inscenačního projektu.

Hodnoticí metody a kritéria

Hodnocení se zakládá na ústní obhajobě a praxi v rámci práce na vlastním inscenačním projektu. Hlavním způsobem ověření studijních výsledků je písemná reflexe zkušebního období, prezentace inscenačního projektu ve finální podobě a ústní obhajoba projektu před komisí.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů