Možnosti textu B

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
204ALMTB Z 2 2ST česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Absolvent:

Forma studia

seminář

Předpoklady a další požadavky

Nezbytným předpokladem pro účast v tomto semináři je schopnost autorského písemného projevu.

Obsah kurzu

V tomto semináři je důraz kladen na schopnost vědomé práce s variabilitou textu, a to především ve vztahu k ostatním složkám uměleckého díla. Student si zvolí jedno téma pro celý semestr. Při jeho výběru může vycházet z analýzy situace v nejširším slova smyslu (např. s využitím audiovizuální tvorby nebo dalších druhů umění, dokumentárních zdrojů, atp.). Dále pracuje s textem v rovině interakce jednotlivých složek komplexního uměleckého díla a vytváří celistvý koncept. Na konci semestru připravený koncept odprezentuje. Předmětem hodnocení je nejen samotné dílo, ale i schopnost sebeprezentace jeho tvůrce. Při práci na textovém materiálu se mnohem více, než narativní/dramatická linie, sleduje schopnost/způsob kladení a konfrontování jednotlivých elementů. Primární není dramatická stavba, ale princip zobrazování, zrcadlení a hry. Předmětem studia je tedy mnohem spíše, než samotná existence textového materiálu (zaznamenaného v písemné formě) textura celého uměleckého díla.

Způsob vedení semináře: heuristická metoda, v níž důležitou roli sehrává vzájemná reflexe jednotlivých tvůrčích výstupů. Pedagog poskytuje studentům zpětnou vazbu a podle potřeby doporučuje kontakt s ostatními vyučujícími.

Doporučená nebo povinná literatura

Barbara Probst. Ostfildern: Hatje Cantz Verlag, 2013. 190 s. ISBN 978-3-7757-3711-1.

Lola běží o život [Lola rennt] [film]. Režie a scénář Tom TYKWER. Německo, Prokino Filmverleih, 1998.

PETŘÍČEK, Miroslav. Myšlení obrazem: průvodce současným filozofickým myšlením pro středně pokročilé. Praha: Herrmann a synové, 2009. 201 s. ISBN 978-80-87054-18-5.

Hodnoticí metody a kritéria

Hodnocení se zakládá na průběžných tvůrčích výsledcích jednotlivých písemných prací a z aktivní účasti na semináři. Důraz je kladen na schopnost samostatné, kreativní práce s textovým materiálem při přípravě inscenace. Minimální účast na semináři je 75%.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů