Alternative World Theatre in the 20th and 21st Century
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204PUAT | ZK | 2 | 28P | anglicky |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je seznámit studenty s nejrůznějšími trendy současného světového divadla. Důraz je kladen především na rozmanitost současné divadelní tvorby a rozpouštění hranic mezi jednotlivými uměleckými formami.
Forma studia
Lecture
Předpoklady a další požadavky
None
Obsah kurzu
Cílem předmětu je seznámit studenty s nejrůznějšími trendy současného světového divadla. Důraz je kladen především na rozmanitost současné divadelní tvorby a rozpouštění hranic mezi jednotlivými uměleckými formami. Zvláštní pozornost je věnována postdramatickým či neinterpretativním formám divadla. Výuka formou výkladu doplněného
videoprojekcí, návštěvami představení, tématickými semináři. Současná tvorba v oblasti scénických umění bude především vedena formou profilů tvůrců soudobého divadla, tance, výtvarného a loutkového divadla.
Doporučená nebo povinná literatura
Elinor Fuchs: The Death of Character, Perspectives on Theater after Modernism, Indiana University Press, 1996
Jon Whitmore: Directing Postmodern Theatre, Ann Arbor, 2001
Brecht Bertolt: Brecht on Theatre, The Development of an Aesthetic
Peter Brook: The Empty Space
Heiner Goebbels: Aesthetics of Absence
Hans-Thies Lehmann: Postdramatic Theatre
Erika Fischer-Lichte: The Transformative Power of Performance: A New Aesthetics
Marvin Carlson: Performance (A critical introduction)
Andrew Quick: The Wooster Work Book
Eric Salzmann, Thomas Desi: The New Music Theatre
Jerzy Grotowski: Towards a Poor Theatre
Tadeusz Kantor: A Journey Through Other Space: Essays and Manifestos
Richard Schechner: Performance Theory
Arnold Aronson: American Avant-Garde Theatre
Hodnoticí metody a kritéria
Exam
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje