Dialogical Acting with the Inner Partner
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204PUDA | Z | 2 | 28CS | anglicky |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Jsou:
-cestou sebeobjevování, sebepoznávání, sebepřijetí a seberealizace
- vytvářením psychosomatické kondice pro tvořivou komunikaci „vodivější“ empatii
- prožitím, poznáním a studiem principů dramatické hry
- prožitím, poznáním a studiem nepředmětného herectví
- cestou pochopení, „vtělení“ a uskutečnění určité výzvy, otázky, určitého úkolu, textu
- metodikou zkoušení, hledání, vnímání, všímání si a nalézání.
Forma studia
Exercise
Předpoklady a další požadavky
None
Obsah kurzu
Dialogické jednání s vnitřním partnerem je psychosomatická disciplína, jejímž tvůrcem je prof. Ivan Vyskočil. U většiny může být:
- cestou sebeobjevování, sebepoznávání, sebepřijetí a seberealizace
- vytvářením psychosomatické kondice pro tvořivou komunikaci „vodivější“ empatii
- prožitím, poznáním a studiem principů dramatické hry
- prožitím, poznáním a studiem nepředmětného herectví
- cestou pochopení, „vtělení“ a uskutečnění určité výzvy, otázky, určitého úkolu, textu
- metodikou zkoušení, hledání, vnímání, všímání si a nalézání.
Základem je zkušenost a zakoušení stran jednání (mluvení, hraní) sám se sebou (s vnitřním partnerem) zpravidla o samotě - samomluvy, samohry. Jde o to, učit se a naučit se podobně autentické, spontánní, hrající a souhrající jednání (chování a prožívání) produkovat veřejně, v situaci „veřejné samoty“ (Stanislavskij), za přítomnosti a pozornosti
„diváků“. V situaci, kdy „jako kdyby“ druzí, diváci, při tom nebyli, s vyloučením zejména zrakového a taktilního kontaktu.
Doporučená nebo povinná literatura
Buber, Martin: I and Thou
Fink, Eugen: Oasis of Happiness: Thoughts toward an Ontology of Play
http://www.ivanvyskocil.cz/html/english.html
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou udělovány především na základě vlastního zkoušení v hodinách dialogického jednání. Podmínkou úspěšného absolvování předmětu jsou také dvě písemné reflexe za semestr. Předpokládá se rovněž seznámení s doporučenou literaturou.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje