Divadelní projekt volitelně
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
205DPVBK | Z | 2 | 20DS |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Studenti:
- pracují v týmu,
- odůvodní výběr námětu/tématu/předlohy,
- vypracují režijně-dramaturgickou koncepci,
- připraví časový plán zkoušení,
- nazkouší divadelní tvar,
- rozdělí nebo spojí inscenační role (režisér, dramaturg, scénograf, herec,…),
- rozdělí si herecké role,
- dávají si navzájem efektivní zpětnou vazbu,
- vytvoří/zvolí scénografii, kostýmy, hudbu,
- realizují veřejnou prezentaci výsledného tvaru.
Forma studia
dílny
Předpoklady a další požadavky
Obsah kurzu
Cílem předmětu je poskytnout studentům prostor pro samostatnou práci na divadelním tvaru. Studenti jsou vybízeni k maximálnímu možnému zapojení a odpovědnosti za projekt. Pedagog v roli supervizora napomáhá a usměrňuje, poskytuje zpětnou vazbu, v průběhu práce na konkrétních příkladech objasňuje širší divadelní kontext, ukazuje další možnosti, nabízí různé pohledy a výklady. Studenti jsou v pozici tvůrců, kteří se učí na vlastních chybách v bezpečném prostředí.
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená literatura:
ALSCHITZ, Jurij. The art of dialogue : [methods for theatre practice]. Berlin: Ars Incognita, 2010. 227 s. ISBN 978-3-9809230-8-8 • il.
BOAL, Augusto. Games for actors and non-actors. 2nd ed. London: Routledge, c2002. 301 s. ISBN 0-415-26708-0 (hpb).
BROOK, Peter. Prázdný prostor. Překlad Alois Bejblík. 1. vyd. Praha: Panorama, 1988. 229 s. Dramatická umění.
BROOK, Peter. Pohyblivý bod: čtyřicet let divadelního výzkumu 1946-1987. Překlad Jan Hančil. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1996. 246 s. ISBN 80-238-0632-7.
BOGART, Anne. Úhly pohledu : praktický průvodce systémem úhlů pohledu a kompozice. 1. vyd. Praha: Divadlo Archa Institut umění - Divadelní ústav, 2007. 205 s. ISBN 978-80-7008-210-2.
GROTOWSKI, Jerzy. Towards a poor theatre. 1st Routledge ed. New York: Routledge, 2002. 262 s. ISBN 0-87830-155-0 • il., čb. fot.
GROTOWSKI, Jerzy. Jerzy Grotowski a Teatr laboratorium - texty. Druhá část. Praha: Pražské kulturní středisko, 1990. 125 s. ISBN 80-85040-07-7 (druhá část).
GROTOWSKI, Jerzy. Divadlo a rituál : texty 1965-1969. Vyd. 1. Bratislava: Kalligram, 1999. 207 s. ISBN 80-7149-276-0.
HAVELKA, Jiří. Zmrazit čerstvé ovoce : útržky úvah o divadelní zkoušce. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2012. 185 s. ISBN 978-80-7331-222-0 (brož.) • il. (převážně barev.), portréty
MITCHELL, Katie. Umění a řemeslo režiséra. Překlad Ivan Kolman. Vydání první. V Brně: Janáčkova akademie múzických umění, 2015. 327 stran. ISBN 978-80-7460-084-5.
PALARČÍKOVÁ, Alena. Tygr v oku, aneb, O tvorbě inscenace s dětmi a mládeží. Vyd. 2., upr. Praha: NIPOS, 2011. 133 s. ISBN 978-80-7068-005-6.
SLAVÍK, Mirek; Cesta k divadelnímu tvaru s dětským souborem. Praha: IPOS-ARTAMA, 1996. 52 s. ISBN 80-7068-094-6.
SPOLIN, Viola. Improvisation for the theater : a handbook of teaching and directing techniques. Evanston: Northwestern University Press, 1970. 397 s. ISBN 0-8101-0018-5.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě plnohodnotného přínosu do tvůrčího divadelního procesu a veřejné prezentace výsledného tvaru.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje