Dramatická výchova s dospělými - tvorba programu

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
205DVDBK Z 3 10DS+10P

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Studenti se zvolenou skupinou vytvoří, zdokumentují, zreflektují performativní aktivitu a odprezentují svou práci před kolegy.

V konkrétní tvůrčí praxi se zvolenou skupinou dospělých studenti:

Forma studia

dílny, praxe

Předpoklady a další požadavky

Obsah kurzu

Kurz rozvíjí získané teoretické poznatky a praktické dovednosti v oblasti tvorby a realizace cíleně zaměřeného programu s konkrétní skupinou dospělých. Studenti (individuálně, případně ve dvojicích) si vytipují a osloví skupinu dospělých. Pro zvolenou skupinu dospělých vytvoří a zrealizují tvůrčí program s využitím metod a technik dramatické výchovy, který bude vycházet z charakteristiky a potřeb skupiny. Svou práci budou studenti dokumentovat a představí ji na závěrečném kolokviu ostatním.

Tématické okruhy:

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

VAN ERVEN, Eugene. Community theatre: global perspectives. London-New York: Routledge, 2001. 269 s. ISBN 0-415-19031-2.

ODDEY, Alison. Devising Theatre: A practical and theoretical handbook. London-New York: Routledge,1994. 258 s. ISBN 0-415-04900-8.

SLAVÍK Jan.Tvorba jako způsob poznávání. (Jan Slavík, Vladimír Chrz, Stanislav Štech et al.). Praha: Karolinum, 2013. 538 s. ISBN 978-80-246-2335-1 (brožováno).

VÁCLAVOVÁ, Denisa. ŽIŽKA, Tomáš a kol. Site specific. Praha: Pražská scéna, 2008. 324 s. ISBN 978-80-86102-44-3

Doporučená literatura:

Amatérská scéna. Praha: NIPOS. ISSN 0002-6786. Dostupné Z: http://www.amaterskascena.cz/.

BLAŽEK, Bohuslav. Venkov města media. Praha: SLON 1998, 362 s. ISBN 80-85850-59-1.

HARTL, Pavel. Komunita občanská a komunita terapeutická. Praha: SLON 1997. 221 s. ISBN 80-85850-45-1.

HICKSON, Andy. Dramatické a akční hry ve výchovné, sociální a klinické praxis. Praha: Portál, 2000. 168 s. ISBN 80-7178-387-0

ŽIŽKA, Tomáš a kol. Umění místa (Katalog studentských projektů 2010 – 2012). Praha: NAMU 2012. 206 s. ISBN 978-80-7331-226-8.

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě aktivní účasti v seminářích, docházky (min. 75 %), samostatné práce (deskripce postupu práce na vybraném tématu se zvolenou skupinou dospělých v působišti studenta), prezentace a reflektování původního výstupu skupiny.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů