Dramatická výchova ve formálním vzdělávání - tvorba programu

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
205DVFBK Z 3 10SS+10P

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Student vytvoří vlastní dramatickovýchovný program pro konkrétní typ školy, ten obhájí a v případě vhodných podmínek i zrealizuje.

Forma studia

dílny, praxe

Předpoklady a další požadavky

Obsah kurzu

Kurz navazuje na povinně volitelný kurz Dramatická výchova ve formálním vzdělávání. V tomto kurzu student samostatně pod supervizí pedagoga tvoří vlastní dramatickovýchovný program uplatnitelný na konkrétním typu školy formálního vzdělávání. Kurz vychází vstříc těm studentům, kteří se specializují na výuku dramatické výchovy v institucích formálního vzdělávání.

Témata:

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

RVP jednotlivých typů škol

zahraniční kurikulární dokumenty

CISOVSKÁ, Hana et al. Rozvoj klíčových kompetencí dramatickou výchovou a jejich evaluace. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2010. 152 s. ISBN 978-80-7368-879-0.

MACHKOVÁ, Eva, ed. Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. 187 s. ISBN 978-80-262-0374-2.

MACHKOVÁ, Eva, ed. Projekty dramatické výchovy pro starší školní věk. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. 150 s. ISBN 978-80-262-0504-3.

MACHKOVÁ, Eva, ed. Projekty dramatické výchovy pro středoškoláky. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012. 149 s. ISBN 978-80-262-0093-2.

MARUŠÁK, Radek, KRÁLOVÁ, Olga a RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: využití metod a technik. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008. 126 s. ISBN 978-80-7367-472-4.

SVOBODOVÁ, Eva a ŠVEJDOVÁ, Hana. Metody dramatické výchovy v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. 167 s. ISBN 978-80-262-0020-8.

Doporučená literatura:

DEMJANČUKOVÁ, Dagmar a STARK, Stanislav. Proměny paradigmatu výchovy. První vydání. Praha: Epocha, 2017. 373 stran. Erudica; svazek 29. ISBN 978-80-7557-100-7.

PRÁŠILOVÁ, Michaela a ŠMELOVÁ, Eva. Kurikulum a jeho tvorba II: studijní texty pro distanční vzdělávání. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. 75 s. Studijní opory. ISBN 978-80-244-2607-5.

SPILKOVÁ, Vladimíra a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. 311 s. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-942-9.

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě písemné podoby programu a jeho případné realizaci (na základě možností a podmínek vzhledem k charakteru programu a realitě praxe).

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů