Inscenační práce se zvolenou skupinou

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
205INSP Z 4 5S+60P

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Student:

Forma studia

semináře, praxe

Předpoklady a další požadavky

Obsah kurzu

Student průběžně připravuje a realizuje svůj inscenační projekt se zvolenou skupinou. Průběžně konzultuje jednotlivé fáze inscenačního procesu dle pedagogem zadaných průběžných úkolů a aktuálních potřeb a problémů, které inscenační proces přináší. Konzultace mohou probíhat skupinově, individuálně i formou přítomnosti pedagoga přímo při práci studenta s jeho skupinou.

Tematické okruhy:

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

CÍSAŘ, Jan a ŠTĚPÁNEK, František. Základy činoherní režie. Vyd. 1. Praha: Horizont, 1984. 136 s.

CÍSAŘ, Jan. Základy dramaturgie. I. díl, Dramaturgicko-režijní koncepce. Praha: DAMU, 1981. 121 s.

KOVALČUK, Josef. Téma: autorské divadlo. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2009. 171 s. Skripta Divadelní fakulty. Malá řada. ISBN 978-80-86928-61-6

VOSTRÝ, Jaroslav. Režie je umění. Vyd. 2. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Divadelní fakulta, 2001. 273 s. ISBN 978-80-7331-148-3

Doporučená literatura:

ADÁMEK, Jiří. Théâtre musical: divadlo poutané hudbou. 1. vyd. Praha: NAMU, 2010. 207 s. ISBN 978-80-7331-191-9

CÍSAŘ, Jan. Člověk v situaci. 2. rozšířené vydání (v AMU první). Praha: NAMU, 2016. 194 stran. ISBN 978-80-7331-382-1.

HAVELKA, Jiří. Zmrazit čerstvé ovoce: útržky úvah o divadelní zkoušce. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2012. 185 s. ISBN 978-80-7331-222-0

HYVNAR, Jan. Herec v moderním divadle: vize, metody a techniky herectví 20. století. 1. vyd. Praha: Pražská scéna, 2000. 291 s., 32 s. obr. příl. ISBN 80-86102-07-6

ROSTAIN, Michel. Deník zkoušek Tragédie Carmen Petera Brooka. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. 128 s. ISBN 978-80-7331-275-6

VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 1, Dětství a dospívání. Vyd. 1. Praha: Karolinum - nakladatelství Univerzity Karlovy, 2005. 467 s. ISBN 80-246-0956-8

VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. 2, Dospělost a stáří. Vyd. 1. Praha: Karolinum - nakladatelství Univerzity Karlovy, 2007. 461 s. ISBN 978-80-246-1318-5

Dětská scéna – Přílohy Tvořivé dramatiky (scénáře + metodické poznámky ke scénářům a inscenačnímu procesu) In: Tvořivá dramatika. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1990-. ISSN 1211-8001.

Recenze z divadelních přehlídek dostupné na http://www.drama.cz

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě aktivity v semináři, prezentace inscenace (veřejné či interní vystoupení, příp. videozáznam vzniklého jevištního tvaru) a jeho písemná reflexe zahrnující dokumentaci průběhu práce se skupinou

(analýza a interpretace inscenačního procesu – koncepce inscenační práce versus realita, závěry pro další vlastní práci a inscenační praxi).

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů