Aktuální otázky pedagogiky a didaktiky

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
205KAOP Z 2 10PS

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Student:

Forma studia

Přednášky.

Předpoklady a další požadavky

Obsah kurzu

Kurz si klade za úkol zmapovat nejdůležitější témata současné pedagogické diskuse, uvést je do souvislostí s oborem dramatické výchovy a šířeji s uměleckým vzděláváním ve formálním i neformálním vzdělávání. Témata jsou aktualizována na základě proměn oborového diskursu.

Tematické okruhy:

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.

KOPŘIVA, Pavel et al. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2006. ISBN 80-901873-7-4.

PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3.

SPILKOVÁ, Vladimíra et al. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-942-9.

SPILKOVÁ, Vladimíra, TOMKOVÁ, Anna et al. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7290-496-9.

TOMKOVÁ, Anna a SPILKOVÁ, Vladimíra et al. Rámec profesních kvalit učitele. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-64-4.

TOMKOVÁ, Anna a HEJLOVÁ, Helena. Pedagogické procesy v podmínkách společného vzdělávání a jejich výzkum. Slavonic Pedagogic Studies Journal, 2018, sv. 7, č. 2, s. 247-268. eISSN 1339-9055. ISSN 1339-8660.

Doporučená literatura:

DVOŘÁK, Dominik. Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-556-3.

HELUS, Zdeněk. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1168-3.

LUKAVSKÁ, Eva. Pozor děti! (Didaktické otázky vyučování orientovaného na dítě). Dobrá voda: Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-52-X.

MATĚJČEK, Zdeněk. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-006-5.

ŠVAŘÍČEK, Roman a ŠEĎOVÁ, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál 2007, ISBN 978-80-7367. 97

Slavík, Jan et al. Tvorba jako způsob poznávání. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2013. 538 s. ISBN 978-80-246-2335-1.

VALIŠOVÁ, Alena, KASÍKOVÁ, Hana a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0.

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě rozpravy o vybraném tématu současné oborové diskuse s oporou o studium odborné literatury a odborné reflexi vlastní zkušenosti.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů