Autorský-umělecko pedagogický projekt 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
205KAP2 | ZK | 6 | 10SS+30P | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student:
- samostatně realizuje autorský projekt;
- tvořivě pracuje s metodami a technikami dramatické výchovy ve vztahu ke skupině, stanoveným cílům a podmínkám;
- samostatně vyhledává primární i sekundární literaturu a materiály související s projektem;
- samostatně produkčně zajišťuje svůj projekt;
- reflektuje a hodnotí práci klientů i svou;
- zkušenosti z realizace projektu dokáže zobecnit a vyvodit z nich poznatky pro svou další práci;
- volí adekvátní prostředky k přehlednému zaznamenání svého projektu, dokáže zdůvodnit rozdíly mezi plánem projektu a jeho realizací.
Forma studia
semináře, praxe
Předpoklady a další požadavky
Obsah kurzu
Cíle předmětu:
- Ověření dovedností a vědomostí z oblasti didaktiky dramatické výchovy a dalších předmětů, které posluchač získal v průběhu studia.
- Příprava projektu.
- Realizace projektu.
Součástí tohoto předmětu jsou pravidelné semináře, na nichž posluchači konzultují průběh přípravy a realizace projektu.
Tematické okruhy:
- Dolaďování projektu a doplňování dalších materiálů.
- Konzultování projektů kolegů.
- Realizace projektu.
- Reflexe projektu.
- Shromažďování a utřiďování materiálu na závěrečnou dokumentaci projektu.
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. 224 s. ISBN 978-80-7331-089-9.
MORGAN, Norah a SAXTON, Juliana. Vyučování dramatu: hlava plná nápadů. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. 252 s. ISBN 80-901660-2-4.
PALARČÍKOVÁ, Alena. Tygr v oku aneb O tvorbě inscenace s dětmi a mládeží. 2., upr. vyd. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2011. 136 s. ISBN 978-80-7068-005-6.
SVOZILOVÁ, Dana. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Brno JAMU, 2005. 194 s. ed. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 80-86928-10-1.
ULRYCHOVÁ, Irina. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. 2. vyd. Praha: Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2016. 104 s. ISBN 978-80-7331-408-8.
VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. 3., upr. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1.
Doporučená literatura:
BLÁHOVÁ, Krista, VACEK, Pavel, ULRYCHOVÁ, Irina a PROVAZNÍK, Jaroslav. Uvedení do systému školní dramatiky: Dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy. Praha: IPOS-ARTAMA; Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1996. 84 s. ISBN 80-7068-070-9.
BUDÍNSKÁ, Hana. Hry pro šest smyslů: Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. 10. vyd. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2017. 28, 16, 218 s. ISBN 978-80-7068-015-5.
DISMAN, Miloslav. Receptář dramatické výchovy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1976. 148 s.
KONÝVKOVÁ, Irena. Kroky a hledání při práci s dětským divadelním souborem. Tvořivá dramatika. 1998, roč. IX, č. 2-3, s. 18-23. ISSN 1211-8001.
MACHKOVÁ, Eva (ed.). Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk. Praha: Portál, 2013. 192 s. ISBN 978-80-262-0374-4.
MACHKOVÁ, Eva (ed.). Projekty dramatické výchovy pro starší školní věk. Praha: Portál, 2013. 150 s. ISBN 978-80-262-0504-3.
MACHKOVÁ, Eva (ed.). Projekty dramatické výchovy pro středoškoláky. Praha: Portál, 2012. 152 s. ISBN 978-80-262-0093-2.
MARUŠÁK, Radek, KRÁLOVÁ, Olga a RODRIGUEZOVÁ, Veronika. Dramatická výchova v kurikulu současné školy: Využití metod a technik. Praha: Portál, 2008. 128 s. ISBN 978-80-7367472-4.
MLEJNEK, Josef. Dětská tvořivá hra. 3. vyd. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2011. 152 s. ISBN 978-80-7068-001-8.
SLAVÍK, Mirek. Cesta k divadelnímu tvaru s dětským souborem. Praha: IPOS-ARTAMA, 1996. 52 s. ISBN 80-7068-094-6.
WAY, Brian. Rozvoj osobnosti dramatickou hrou. 2., revid. a aktualizované vyd. Praha: STD; NIPOS, 2014. 234 s. ISBN 978-80-903901-4-0 (STD); 978-80-286-9 (NIPOS).
ZÁMEČNÍKOVÁ, Emilie. Cesta k přednesu aneb Průvodce pro pedagogy a mladé recitátory. 2. vyd. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2012. 144 s. ISBN 978-80-7068-267-8
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě realizace vlastního projektu, reflexe vlastního projektu v seminářích a při konzultacích a aktivity na seminářích.
Během semestru je vyžadována samostatná četba a aktivní účast v diskusích na seminářích.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje