Divadlo ve výchovné a vzdělávací praxi

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
205KDVVP Z 2 5PS+5SS

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Student:

Forma studia

přednášky, semináře

Předpoklady a další požadavky

Obsah kurzu

Cílem předmětu je seznámit studenty s vybranými případovými studiemi divadla ve výchovné a vzdělávací praxi. Na příkladech projektů, kdy je divadla užito za cílem vzdělávání, výchovy, reflexe komunity či sociální změny tzv. aplikované divadlo (Applied Theatre) se studenti seznámí s různými formami divadla jako jsou divadlo ve výchově (Theatre in Education), divadlo utlačovaných (Theatre of The Oppressed), lidové divadlo (Popular Theatre), divadlo ve výchově ke zdraví (Theatre in Health Education), divadlo pro rozvoj (Theatre for Developement), divadlo ve věznicích (Prison Theatre), komunitní divadlo (Community-based Theatre), reminiscenční divadlo (Reminiscence Theatre), muzejní divadlo (Museum Theatre), playback divadlo (Playback Theatre). Na základě svého zaměření, praxe a inspirace z případových studií studenti v rámci semináře buď diskutují návrh vlastního projektu tzv. aplikovaného divadla, nebo diskutují vybrané problémy ze své probíhající praxe na poli aplikovaného divadla.

Tematické okruhy:

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

Machková, Eva. Divadlo ve výchově a (hlavně) ve vzdělávání. [online] Prof. Eva Machková. [cit. 29. 1. 2019]. Dostupné z: https://www.evamachkova.cz/node/136

PRENDERGAST, Monica a SAXTON, Juliana. Applied Theatre: International Case Studies and Challenges for Practice. Intellect Books, 2009. 224 s. ISBN 978-1841502816

Doporučená literatura:

BAXTER, Veronica a E. LOW, Katharine. Applied Theatre: Performing Health and Wellbeing. Bloomsbury Publishing, 2017. 344s. ISBN 978-1472584588.

JACKSON, Anthony a VINE, Chris eds. Learning Through Theatre: The Changing Face of Theatre in Education. Routledge, 2013. 338 s. ISBN 1136300279, 9781136300271.

NICHOLSON, Helen. Theatre, Education and Performance. Macmillan Education UK, 2011. 256 s. ISBN 978-0230574236.

NICHOLSON, Helen. Theatre & Education. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2009. ISBN 978-0-230-21857-4.

PRENTKI, Tim a PRESTON, Sheila. The Applied Theatre Reader. Theatre and performance studies. Routledge, 2009. 380 s. ISBN 978-0415428873.

WOOSTER, Roger. Theatre in Education in Britain: Origins, Development and Influence. Bloomsbury Publishing, 2016. 312 s. ISBN 978-1472591494.

Hodnoticí metody a kritéria

Docházka minimálně 75%, návrh projektu aplikovaného divadla.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů