Metody a techniky dramatické výchovy v lektorství - Hudební animace

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
205KMTH Z 3 15SS

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Student:

Forma studia

semináře

Předpoklady a další požadavky

Obsah kurzu

Cílem kurzu je seznámit studenty s profesí lektora v symfonickém (komorním) orchestru a v operním (muzikálovém, operetním) souboru, se stavem hudebního lektorství v Čechách i v zahraničí (zejména Německo, Skandinávie, Anglie, USA, Kanada) a vybavit je základními dovednostmi pro tuto profesi. Studenti na seminářích získávání získávají základní informace o oboru, sami aktivně vyhledávají a studují formy a druhy lektorské práce v Čechách i v zahraničí. Dále absolvují několik náslechů na edukačních programech v různých profesionálních orchestrech nebo operních nebo hudebních divadlech a s pedagogem tyto programy analyzují. Dále se učí analyzovat operní resp. muzikálovou inscenaci nebo hudební symfonickou či komorní produkci s ohledem na potencionální edukační činnost a učí se vytvořit koncepci lektorské práce pro konkrétní profesionální divadelní instituci nebo orchestrální instituci.

Tematické okruhy:

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

HOSTOMSKÁ, Anna. Opera: průvodce operní tvorbou. Vyd. 10., v NS Svoboda 1. Praha: NS Svoboda, 1999. 696 s., 30 s. obr. příl. ISBN 80-205-0578-4.

ZENKL, Luděk. ABC hudebních forem. 2. vyd. Praha: Supraphon, 1990. 256 s. ISBN 80-7058-174-3.

ZENKL, Luděk. ABC hudební nauky. 1. vyd. Praha: Supraphon, 1976. 200 s

Zpěvník lidových písní dle výběru studenta.

Česká filharmonie hraje a hovoří. [dokumentární televizní seriál] Režie Milan MACKŮ. Česká televize.

Doporučená literatura:

BARTOŠ, Jan Zděněk. Breviář posluchače hudby. 1. vyd. Praha: Práce, 1983. 180 s. Delfín.

FOLPRECHTOVÁ, Květoslava. Didaktika poslechu hudby na 1. stupni základní školy. Vydání 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 1992. 53 stran. ISBN 80-7067-121-1

HERDEN, Jaroslav a PETŘÍK, Jan. My pozor dáme a posloucháme: Posloucháme hudbu se žáky 1. stupně základní školy. 1. vyd. Praha: Scientia, 1994. 119 s. Učebnice pro základní školy. ISBN 80-85827-56-5.

HERDEN, Jaroslav. Hudba jako řeč: o poslechu ve škole i doma: metodické poznámky k učebnicím 1. My pozor dáme a posloucháme, 2. My pozor dáme a (nejen) posloucháme. 1. vyd. Praha: Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3.

HERDEN, Jaroslav. Sémantický rozbor: čítanka příkladů [hudebnina]. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1997. 218 s. ISBN 80-86039-42-0

HOSTOMSKÁ, Anna. Příběhy, pověsti a pohádky paní Hudby. 4. vyd. Praha: Albatros, 1989. 439 s.

HURNÍK, Ilja. Umění poslouchat hudbu [zvukový záznam]. Praha: Supraphon Records, 1995. 2 zvukové kazety (ca 157 min.)

HOLUBEC, Jiří a PRCHAL, Jan. Moderní populární hudba ve škole. Zpíváme a hrajeme. Praha: Muzikservis, 1999. ISBN 99-580607-24.

Hodnoticí metody a kritéria

Docházka minimálně 80%, průběžné písemné úkoly, prezentace studentem vytvořené metodické pomůcka k využití ve škole (MŠ, ZŠ, SŠ, ZUŠ)

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů