Theatre and Education / Divadlo a výchova

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
205KTE Z 2 8SS anglicky

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Student:

Forma studia

semináře

Předpoklady a další požadavky

Obsah kurzu

Cílem předmětu je rozšíření vědomostí a anglické oborové terminologie v oblasti dramatické výchovy, divadla, výchovy a vzdělávání v českém i zahraničním kontextu – formy, možnosti, jazykové odlišnosti. Studenti zhlédnou několik inspirativních záznamů různých podob divadla ve výchově a nastudují odborný text, nad kterým povedou diskusi.

Předmět je vyučován v anglickém jazyce.

Tematické okruhy:

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

PÉREZ VALVERDE, Cristina. Theatre in Education (TIE) in the context of Educational Drama. Lenguaje y textos. [online] 2003, 20: 7-19. ISSN: 1133-4770. Dostupné online: http://hdl.handle.net/2183/8198

ÜSTÜNDAĞ, Tülay. The advantages of using drama as a method of education in elementary schools. [online] 1997 Dostupné z: http://dergipark.gov.tr/download/article-file/88128

CHOU, Shiao-Yuh. Drama Teaching: Drama? Or Pedagogy? [online] Dostupné z:

http://eplus.asia.edu.tw/assets/attached/432/original/Drama%20Teaching%20-%20Drama%20Or%20Pedagogy.pdf

Doporučená literatura:

ANDERSON, Michael ed., CAMERON, David ed., SUTTON, Paul ed. Innovation, Technology and Converging Practices in Drama Education and Applied Theatre. Vyd. 1. Routledge. 2014. 166 s. ISBN 978-1138803190

BOAL, Augusto. The Theatre of the Oppressed. 3. vyd. London: Pluto Press, 1979. 240 s. ISBN 978-0745316574

WAGNER, Betty Jane. Dorothy Heathcote: Drama as a Learning Medium. Heinemann, Revised, Subsequent edition, 1999. 260 s. ISBN 978-1893056008.

Hodnoticí metody a kritéria

Rešerše odborného anglického textu a jeho následné představení na kolokviu, minimální účast 75 %.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů