Vývojová neuropsychobiologie

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
205KVNEU Z 1 8PS

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Student:

Forma studia

přednášky

Předpoklady a další požadavky

Obsah kurzu

Předmět poskytuje studentům základní vhled do strukturálního a funkčního vývoje mozkových systémů, které se podílejí na osvojení potřebných socioemocionálních kompetencích. Formou přednášek se studenti seznamují se základními pojmy neuropsychobiologie a tyto znalosti v diskusích zasazují do své didakticko-pedagogické praxe v oboru dramatická výchova.

Tematické okruhy:

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

DAMASIO, Antonio R. Descartesův omyl: emoce, rozum a lidský mozek. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta, 2000. 259 s. Kolumbus; sv. 152. ISBN 80-204-0844-4.

KOMÁREK, Vladimír. Mozkové zákulisí. Tvořivá dramatika. 1996, roč. VII, č. 1 a 2000, roč. XI, č. 3. ISSN 1211-8001.

PROVAZNÍK, Jaroslav ed. Dramatická výchova a dítě v bludišti dnešního světa. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. 164 s. ISBN 80-901660-4-0.

Doporučená literatura:

DAMASIO, Antonio R. Hledání Spinozy: radost, strast a citový mozek. 1. vyd. Praha: Dybbuk, 2004. 350 s. ISBN 80-903001-9-7.

JENNINGS, Sue. Remedial drama: a handbook for teachers and therapists. London: Pitman, 1973. 116 s. ISBN 978-0273001379

KOUKOLÍK, František. Lidský mozek: Funkční systémy. Norma a poruchy. Praha: Portál, 2000. 360 s. ISBN 80-7178-379-X.

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě závěrečného písemného testu nebo vypracování písemné práce na zadané téma.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů