Psychologický seminář 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
205QPSS2 | Z | 3 | 15S | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem semináře je naučit studenty pracovat s exaktními psychologickými pojmy při vlastní vědecké práci. Student by měl být po absolutoriu semináře nejen schopen vysvětlit základní psychologické pojmy a kategorie, ale měl by být schopen exaktně definovat předmět vlastního zkoumání.
Student:
- definuje psychické jevy, procesy, funkce na základě platných psychologických definic,
- umí vysvětlit paradigmata nejdůležitějších psychologických směrů,
- mají základní metodologické znalosti, pracují s pojmy validita a reliabilita,
- jsou schopni operacionalizace proměnných.
Forma studia
Seminář.
Předpoklady a další požadavky
Absolvování kurz Psychologický seminář 1.
Obsah kurzu
Kurz je koncipován jako dvousemestrální.
Cílem semináře je naučit studenty pracovat s exaktními psychologickými pojmy při vlastní vědecké práci. Student by měl být po absolutoriu semináře nejen schopen vysvětlit základní psychologické pojmy a kategorie, ale měl by být schopen exaktně definovat předmět vlastního zkoumání.
- Jak nakládat s odbornou terminologií. Definice a operacionalizace.
- Metodologické okénko, kvantitativní a kvalitativní výzkum, jeho možnosti v DV. Validita a reliabilita.
- Jak postavit výzkum.
- Učení a psychologické kontexty zkušenostního učení.
- Hra jako diagnostický prostředek a jako léčba.
- Emoce a emoční inteligence, emoce v DV, v divadle a v životě.
Doporučená nebo povinná literatura
DISMAN, Miroslav: Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2002, 374 stran. ISBN: 80-7184-141-2.
GOLEMAN, Daniel. Emoční inteligence. Praha: Columbus, 2002. ISBN: 80-85928-48-5
CHABRIS, Christopher; SIMONS, Daniel. The Invisible Gorilla: And Other Ways Our Intuitions Deceive Us. NY: Random House Incorporated 2011 306s ISBN 0307459667
NAKONEČNÝ, Milan. Lexikon psychologie. Praha: Vodnář, 1995. 400 s. 80-85255-74-X.
KUHN, Thomas Samuel. Struktura vědeckých revolucí. Praha: OIKOYMENH, 1997. 208 s. ISBN: 80-86005-54-2.
TALEB, Nassim Nicholas. Černá Labuť. Praha: Paseka, 2012. 440s ISBN: 978-80-7432-128-3.
Hodnoticí metody a kritéria
- Zkouška.
- Obhajoba vlastního výzkumu.
Poznámka
Nejsou.
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
12.10.2019 | 14:15–16:45 | Martin SEDLÁČEK | paralelka 1 | |||
23.11.2019 | 14:15–16:45 | Martin SEDLÁČEK | paralelka 1 | |||
14.12.2019 | 14:15–16:45 | Martin SEDLÁČEK | paralelka 1 | |||
11.01.2020 | 14:15–16:45 | Martin SEDLÁČEK | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dramatická výchova - dvouleté kombinované (M.A.) (povinný předmět)