Fundraising 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206FDR1 | Z | 1 | 20SS | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem výuky je seznámit studenty se základními možnostmi fundraisingu. Rozhodně nelze očekávat, že posluchači dostanou universální návod. Co je výhodné a výnosné pro jednoho, může být ztrátové pro druhého. Fundraising je proces živý, originální a tvůrčí. Seminář nabízí inspiraci a mantinely pro cestu, kterou se při získání prostředků mohou posluchači ve své budoucí praxi vydat. Důležitou součástí je i lekce o personálním zajištění fundraisingu a významů správních a poradních skupin. V závěru se studenti seznámí s přehledem hlavních metod fundraisingu a jejich uplatněním na jednotlivé skupiny dárců.
Forma studia
Semináře budou vedeny interaktivním způsobem s využitím různých diskusních technik, práce ve skupinách, simulací a hraní rolí a dalších metod zkušenostního učení. Studenti tak nezískají pouze potřebné znalosti, ale zároveň si novou látku procvičí a získají první zkušenosti.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Obsah kurzu
Seminář probíhá formou intenzivní výuky, která je rozdělena do 4 šestihodinových seminářů, po nichž následuje závěrečný zápočtový seminář.
I. seminář - základní principy fundraisingu, motivace a vyhledávání dárců:
- Jak se zbavit dojmu, že nám nikdo nic nedá a proč by někdo měl něco dávat.
- Proč nám dávají peníze - motivace dárců.
- Potřebuje nás někdo- Kdo jsou naši dárci a kde a jak je hledat.
- Jak nezískat prostředky na svoji činnost.
II. seminář - připravenost organizace na fundraising, organizační a personální zajištění:
- Kdo jsme a jak presentovat poslání organizace.
- Co to je výroční zpráva a další dokumenty a informační materiály pro FR.
- Kdo to má všechno dělat a kde najít schopné fundraisery.
- O správních radách a týmové práci ve fundraisingu.
- Analýza připravenosti organizace na FR kampaň.
III. seminář - kategorie dárců, metody fundraisingu (1. část):
- Tipy dárců a jak na ně.
- Získávání prostředků od státní správy a samosprávy.
- Nadace a fondy a zpracování projektů.
IV. seminář - metody fundraisingu (2. část), základy plánování FR:
- Základy podnikatelského dárcovství.
- Jak dárce oslovit a jak požádat o peníze a nežebrat.
- Individuální dárcovství a divácké kluby.
- Kulturní merchandising a rozvoj vlastních příjmů.
- Jak udělat z náhodného fundraisingu systém.
V. seminář - závěrečný test a zápočty.
Doporučená nebo povinná literatura
Ledvinová, Jana, Základy fundraisingu, ICN, Praha: 1996 (Studenti tuto publikaci obdrží na prvním semináři v elektronické podobě)
- Joan Flanagan, Successful Fundraising, Contemporary Books, Inc, Chicago, USA, 1991
- Knihovna fundraisingu na www.fundraising.cz
Hodnoticí metody a kritéria
Splnění podmínek k udělení zápočtu předpokládá:
- účast na seminářích,
- plnění drobných cvičení v pracovních skupinách v průběhu výuky,
- závěrečný test.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce (B.A.) (povinný předmět)