Management a leadership 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
206MAL1 Z 2 2T česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

HLAVNÍ JE: Na pozadí teorie připravit studenty na přechod ze středoškolského režimu do režimu vysokoškolského - samostatnost a zodpovědnost v myšlení, konání, výstupech i hodnocení. Podněcovat je k přemýšlení, co vlastně chtějí, jak toho chtějí dosáhnout, co k tomu potřebují apod.

Forma studia

Seminárně v celodenním bloku. Studenti se vždy dozví důležité a pro další práci v semináři rozhodující teoretické základy, i když v prvním semestru méně praktikujeme. Záměrem je studenty rozpřemýšlet, odnaučit je dychtit po věcných datech, ale na věci si přicházet sami. V průběhu semináře nastává vyhodnocování, zda všichni rozumí nastavenému kontextu a zda je pro ně seminář přínosný.

Předpoklady a další požadavky

Jedná se o 1. semestr bakalářského studia, tudíž není zde předpoklad splnění jiného předmětu.

Obsah kurzu

Pochopení teoretického základu:

Sebereflexe vlastního jednání a myšlení:

Komunikace:

Management nebo Leadership?:

Historie praktického řízení (managementu):

Doporučená nebo povinná literatura

Adair, John: Učte se od velkých vůdců, BIZBOOKS, 2006, 296 s.

Assmann, Jan: Das kulturelle Gedächtnis, München: Beck, 2000, 344 s.

Bourdieu, Pierre: Teorie jednání, Praha: Karolinum, 1998, 179 s.

Doležal J., Máchal P., Lacko B. a kol.: Projektový management podle IPMA, Praha: Grada Publishing, 2009, 507 s.

Fromm, Erich: Umění být, Praha: Naše vojsko, 1994, 124 s.

Fromm, Erich: Mít nebo být: Aurora, 2001, 244 s.

Glasersfeld, Ernst von: Wissen, Sprache und Wirklichkeit. Arbeiten zum radikalen Konstruktivismus, Braunschweig - Wiesbaden: Vieweg

Pacovský P.: Člověk a čas, Time Management IV. generace, Praha: Grada Publishing, 2007

Parma, Petr: Systemické koučování, Praha: ISK, 2004, 222 s.

Parma, Petr: Umění koučovat, Alfa, 2006, 222 s.

Popper, Karl: Logika vědeckého zkoumání, Praha: Oikoymenh, 1997, 617 s.

Schlippe, Arist von, Schweitzer J.: Systemická terapie a poradenství, Brno: Cesta, 2006, 251 s.

Hodnoticí metody a kritéria

K úspěšnému složení zápočtu je třeba splnit následující:

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů