Management v informační společnosti 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
206MGI1 ZK 3 2PT česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Cílem interaktivní přednášky je seznámit studenty s nejdůležitějšími teoretickými modely a rámci managementu, s přihlédnutím ke specifičnosti managementu v oboru kulturních a kreativních průmyslů. Teorii potřebuje manažer proto, že mu dává jazyk a repertoár, pomáhá mu v praxi číst situace, činit úsudky, volit správné prostředky a vyhnout se chybám, které před ním udělali jiní. V tomto předmětu se věnujeme teoretickému rámci (s několika praktickými cvičeními) tzv. měkkých manažerských dovedností (soft skills).

Forma studia

Přednášky.

Předpoklady a další požadavky

Nejsou.

Obsah kurzu

Popis jednotlivých bloků:

  1. Sám sobě manažerem. Co je management, historie managementu. Kdo je manažer. Manažerské funkce a role podle Fayola, Mintzberga a Druckera. Plánování a organizace času, sebeřízení.
  2. Manažer a komunikace. Základní rysy a funkce komunikačního managementu. Dorozumění a nedorozumění. Komunikační kanály. Porada jako nástroj vedení lidí a budování týmu.
  3. Manažer ve skupině a v týmu. Rozdíl mezi skupinou a týmem, stadia rozvoje skupiny, velikost skupiny. Tým, funkční a týmové role, synergie.
  4. Moc, pravomoc, vliv, autorita, vedení, vůdcovství. Vedení jako dělání správných věcí, řízení jako dělání věcí správně (Drucker).
  5. Řízení a motivace. Co je organizační chování. Teorie motivace, motivační modely, motivace v zaměstnání.
  6. Konflikt. Typy věcných vztahů – spolupráce, konflikt, soutěž. Chování při konfliktu, strategie zvládání konfliktu. Spor a problém, dialog a trialog, vyjednávání, mediace a facilitace.
  7. Personalistika a lidské zdroje. Získávání pracovníků, nábor, výběr. Analýza, popis a specifikace práce. Projektování práce. Flexibilní formy práce. Hodnocení, zásady odměňování. Řízení podle cílů.
  8. Organizační struktura a kultura. Podstata organizování organizace. Typy organizačních struktur. Hierarchie a pověřování, tým, matice, sítě. Neformální organizace. Organizační kultura a její typy.
  9. Marketing v praxi. Marketing jako manažerský proces. Produkt a služba. Marketingové mixy. Životní cyklus produktu. Komunikační mix.

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

Doporučená literatura:

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě odevzdání seminární práce a složení znalostního testu.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů