Public relations v kultuře

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
206PBK ZK 2 2PT česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Cíle předmětu:

  1. Student bude znát teoretická východiska public relations jako svébytné disciplíny.
  2. Student získá přehled o nejčastěji používaných nástrojích v kulturním public relations.
  3. Student bude schopen navrhnout či alespoň kvalifikovaně zhodnotit podobu PR aktivit pro vlastní projekt či organizaci, v níž pracuje.

Forma studia

Přednášky.

Předpoklady a další požadavky

Nejsou.

Obsah kurzu

Anotace předmětu:

Pojem public relations (PR) je stále častěji užíván nejen na poli akademického výzkumu nebo v oborových médiích, ale také v běžné komunikaci mezi širokou veřejností. Co si ale pod zmíněnými slovy představit? Termín public relations i jeho český překlad – vztahy s veřejností – působí poměrně samozřejmě, ale při podrobnějším pohledu se ukazuje, že mohou být přinejmenším matoucí. Předmět public relations si klade za cíl posluchačům přiblížit tento dynamický a neustále se vyvíjející obor. Důraz je kladen na specifickou podobu PR v kulturním, a především v divadelním prostředí.

Předmět Public relations v kultuře by měl studentům pomoci osvojit si některé ze zásadních nástrojů PR a také je seznámit s příklady dobré praxe.

Osnova předmětu:

  1. Úvod do historie a teorie public relations.
  2. Kdo se PR věnuje (agentury, PR manažeři či freelancer). Skupiny, se kterými je dobré v rámci PR komunikovat. Nástroje a oblasti public relations I.
  3. Nástroje a oblasti public relations II.
  4. Media relations: tisková zpráva, tisková konference, sestavování medialistu, individuální jednání s novináři a monitoring.
  5. Komunikace na sociálních sítích. Práce s influencery.
  6. PR v online prostředí.
  7. Měření PR.
  8. Podoby PR ve vybraných českých divadelních příspěvkových organizacích.
  9. PR v české komerční a nestátní neziskové divadelní sféře.
  10. Interní komunikace v organizaci.
  11. Vytváření komunikačního/ mediálního plánu pro organizaci.
  12. PR a etika.
  13. Host – novinář věnující se kulturním tématům či manažer marketingu a komunikace v kultuře.
  14. Příklady dobré PR praxe kulturních projektů a organizací z ČR i zahraničí.

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

Doporučená literatura:

Hodnoticí metody a kritéria

Studijní výsledky budou ověřeny formou ústní zkoušky z probírané látky, seminární prací v průběhu semestru – esejí, účastí a aktivitou na přednášce. Maximální počet omluvených absencí je 3.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů