Filozofie a Performing Arts 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
207FPA2 ZK 3 2ST česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

● student dokáže věcně a odborně pojmenovat východiska, metody a myšlenkové principy performačního umění

● student dokáže porozumět odbornému textu (i v anglickém jazyce) a shrnout jeho sdělení

● student dokáže odlišit principy performačního umění a performačních studií

● student dokáže věcně a odborně prezentovat specifickou problematiku, na základě přečtené literatury a získaného pojmosloví se dokáže vyjádřit ke konstitutivním principům zhlédnutých inscenací, resp. performancí

● student je schopen rámcově vysvětlit pojem umělecký výzkum, resp. výzkum uměním

Forma studia

seminář

Předpoklady a další požadavky

Prerekvizita: Filozofie a Performing Arts 1

Obsah kurzu

kurzu je podrobné porozumění východiskům, metodám a hlavním myšlenkovým principům performančního umění a performančních studií. Pomocí metody close reading, diskuzí, referátů a výkladu se studenti seznámí s principy avantgardy, post-strukturalismu, happeningu, antropologie hry, které se v těchto přístupech setkávají. Zajímat nás bude i vnitřní ambivalence a sebereflektivní procesy v rámci performančního umění a performančních studií, a to i v souvislosti s metodami tzv. uměleckého výzkumu (artistic research) jako specifického druhu poznání.

Tematické okruhy:

  1. Historie pojmu performance
  2. Vztah pojmu performance a hra
  3. Performance art
  4. Performance studies
  5. Základní principy uměleckého výzkumu

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

CARLSON, Marvin. Performance. A Critical Introduction. London: Routledge, 1996. ISBN 978-0415299275.

AUSLÄNDER, Philip. From Acting to Performance. London and New York: Routledge, 2006. ISBN 9780415157872.

GOEBBELS, Heiner a THOMAS, Emma Lew. Research or Craft? Nine Theses on Educating Future Performing Artists. PAJ: A Journal of Performance and Art 35, 2013, č. 1, s. 43-48.

SCHECHNER, Richard. Performance Studies: An Introduction. London, New York: Routledge, 2002. ISBN 0-415-14621-6.

Doporučená literatura:

BORGDORFF, Henk. The Conflict of the Faculties: Perspectives on Artistic Research and Academia. Leiden: Leiden University Press, 2012. ISBN 978-9087281670.

(Dostupné z: https://openaccess.leidenuniv.nl/bitstream/handle/1887/21413/file444584.pdf?sequence=1)

BORGDORFF, Henk. The Production of Knowledge in Artistic Research. In: BIGGS, Michael, KARLSSON, Henrik, eds. The Routledge Companion to Research in the Arts. London: Routledge, 2011, s. 44-63.

Hodnoticí metody a kritéria

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů