Scénická propedeutika 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
207SCPR2 | Z | 3 | 4DT | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
● student dokáže analyzovat dramatickou situaci a přenést ji z textové předlohy do prostoru scény
● student získá zcela konkrétní, aktivní a systematickou psychosomatickou jevištní zkušenost
● student si osvojí dovednost dialogické interakce s partnerem na základě zadaného tématu či textu
● student zvládne přípravu malého sólového výstupu od zadání tématu, přípravy textu až po vlastní prezentaci
● student umí vstoupit jako tvůrčí spolupracovník do kolektivního projektu a aktivně jej spoluutvářet
Forma studia
dílna
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Obsah kurzu
Cílem předmětu Scénická propedeutika II je, v přímé návaznosti na práci v předmětu Scénická propedeutika I, který probíhá v zimním semestru, praktická scénická práce se zvolenou textovou předlohou. Od elementárních, zjednodušených a stručných dialogů následně přecházíme až k uceleným scénám z vybraných divadelních her. Ideální je zkoumání interakce postava – text – prostor v také v různých žánrech.
Tématické okruhy:
● dramatická situace
● chování a jednání
● mizanscéna
● temporytmus a žánr
● gradace
● kontrast
● dynamika
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
JOBERTOVÁ, Daniela. Když mluvit znamená jednat. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2009. ISBN 978-80-7331-152-0.
VOJTĚCHOVSKÝ, Miroslav, VOSTRÝ, Jaroslav. Obraz a příběh. Praha: KANT, 2001. ISBN: 978-80-86970-86-8.
WAJDA, Andrzej. Wajda mówi o sobie: wywiady i teksty. Warszawa: Wydawnictwo Literackie, 2000. ISBN 978-83-08-03044-8.
Hodnoticí metody a kritéria
Základním kritériem hodnocení studentů v předmětu Scénická propedeutika II je pravidelná účast v hodinách a kreativní přístup k zadáním jednotlivých cvičení. Kromě vlastní aktivity je hodnocena také schopnost kooperace ve dvojici a skupině. Zároveň je posouzena schopnost analyzovat a hodnotit předvedené výkony kolegů. Závěrečné hodnocení se skládá z těchto částí:
● Minimálně 80% docházka = 30%
● Aktivní účast v jednotlivých hodinách = 30%
● Práce a výsledek závěrečného samostatného zadání ve dvojici či skupině = 40%
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Teorie a kritika divadelní tvorby (B.A.) (povinný předmět)