Scénická propedeutika 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
207SCPR2 Z 3 4DT česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

● student dokáže analyzovat dramatickou situaci a přenést ji z textové předlohy do prostoru scény

● student získá zcela konkrétní, aktivní a systematickou psychosomatickou jevištní zkušenost

● student si osvojí dovednost dialogické interakce s partnerem na základě zadaného tématu či textu

● student zvládne přípravu malého sólového výstupu od zadání tématu, přípravy textu až po vlastní prezentaci

● student umí vstoupit jako tvůrčí spolupracovník do kolektivního projektu a aktivně jej spoluutvářet

Forma studia

dílna

Předpoklady a další požadavky

Nejsou.

Obsah kurzu

Cílem předmětu Scénická propedeutika II je, v přímé návaznosti na práci v předmětu Scénická propedeutika I, který probíhá v zimním semestru, praktická scénická práce se zvolenou textovou předlohou. Od elementárních, zjednodušených a stručných dialogů následně přecházíme až k uceleným scénám z vybraných divadelních her. Ideální je zkoumání interakce postava – text – prostor v také v různých žánrech.

Tématické okruhy:

● dramatická situace

● chování a jednání

● mizanscéna

● temporytmus a žánr

● gradace

● kontrast

● dynamika

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

JOBERTOVÁ, Daniela. Když mluvit znamená jednat. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2009. ISBN 978-80-7331-152-0.

VOJTĚCHOVSKÝ, Miroslav, VOSTRÝ, Jaroslav. Obraz a příběh. Praha: KANT, 2001. ISBN: 978-80-86970-86-8.

WAJDA, Andrzej. Wajda mówi o sobie: wywiady i teksty. Warszawa: Wydawnictwo Literackie, 2000. ISBN 978-83-08-03044-8.

Hodnoticí metody a kritéria

Základním kritériem hodnocení studentů v předmětu Scénická propedeutika II je pravidelná účast v hodinách a kreativní přístup k zadáním jednotlivých cvičení. Kromě vlastní aktivity je hodnocena také schopnost kooperace ve dvojici a skupině. Zároveň je posouzena schopnost analyzovat a hodnotit předvedené výkony kolegů. Závěrečné hodnocení se skládá z těchto částí:

● Minimálně 80% docházka = 30%

● Aktivní účast v jednotlivých hodinách = 30%

● Práce a výsledek závěrečného samostatného zadání ve dvojici či skupině = 40%

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů