Dramatické filmové formy 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304DFF1 | Z | 1 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student má možnost systematicky prohlubovat svoje znalosti a schopnosti ve vytváření a využívání filmového obrazu ve službě filmovému výrazu dramatického díla.
Forma studia
Předávání praktických zkušeností pedagogů, vlastní kreativní činnost.
Předpoklady a další požadavky
Základním požadavkem je schopnost analýzy filmového díla a filmového scénáře zejména s přihlédnutím k obrazové dramaturgii, vědomí týmové spolupráce při vzniku filmu, základy vizualizačních postupů, praktické zkušenosti a výsledky při práci na obrazové složce filmového díla.
Obsah kurzu
Předmět shrnuje dosavadní znalosti a zkušenosti posluchačů v oblasti hrané kinematografie a usnadňuje jejich orientaci při vytváření uceleného názoru na dramaturgické, výtvarné, obrazové, realizační a organizační problémy kameramana při přípravě, natáčení a dokončování hraného filmu.
Jsou definovány specifické vlastnosti filmového scénáře a dramaturgická koncepce vzhledem k žánru, stavbě, realizaci a celkovému stylu filmu.
Jsou rozebrány zvláštnosti kameramanského talentu s důrazem na dramaturgicko-výtvarnou činnost a kameraman je definován jako autor filmového obrazu.
Při tvorbě filmového díla je zdůrazněn obrazový styl jako emocionální i racionální výběr filmových výrazových prostředků, které harmonicky s obsahem, přiměřeně, avšak účinně působí na diváka.
Kostrou přednášek je příprava fiktivního filmu kde je kameramanova činnost rozdělena na dramaticko-výtvarnou a organizačně-technickou. Důležitou součástí jsou postupy při natáčení exponometrických, barevných, maskérských a hereckých zkoušek, použití techniky při vytváření světlotonální atmosféry, pohybu kamery atd.
Doporučená nebo povinná literatura
Aristoteles, Estetika ZICH, Estetika dramatických forem ( výběr literatury)
Hodnoticí metody a kritéria
Studenti se na základě projekcí, ukázek, analýz a dialogů svobodně rozhodnou, kterému z filmů ze školních projekcí se budou věnovat ve svém písemném rozboru kameramanské práce v období příprav i samotného natáčení. Dále sami zhodnotí do jaké míry se podle jejich názoru spolupráce režiséra, dramaturga, kameramana a výtvarné složky podařila, či splnila očekávání, kde vidí nedostatky, co oceňují a proč. Odevzdání písemné práce je podmínkou získání zápočtu.
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 11:30–13:05 | Diviš MAREK | Sborovna KK Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Kamera - magistr-1819 (povinný předmět)
- Kamera - magistr_1920_1ročník (povinný předmět)
- Kamera - magistr_1920_2ročník (povinný předmět)