Kamera v dokumentárním filmu 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304KDF4 | Z | 1 | 2T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Systematická příprava studentů katedry kamery pro funkci kameramana při natáčení dokumentárních filmů. Studenti katedry dokumentární tvorby získají základní schopnosti pro spolupráci s kameramanem.
Forma studia
V průběhu semestru posluchač natáčí filmovou kamerou 35mm na černobílý negativní materiál. Vyvolaný negativ odevzdává do NFA a z DVCAM přepisu sestavuje vlastní verzi Letopisu ve střižně. Výsledný sestřih odevzdává ke klauzuře.
Předpoklady a další požadavky
Požadavkem je absolvování základů kameramanské práce v rámci výuky 1. a 2. ročníku na katedře kamery.
Obsah kurzu
Osnova:
- Analýzy připravovaných dokumentárních studentských projektů.
- Příprava na natáčení kameramanského cvičení ČLOVĚK ? PORTRÉT - LETOPIS
- Hodnocení natočeného materiálu, projekce denních prací.
- Hodnocení, průběžné analýzy a konzultace natočených dokumentárních projektů.
- HDV, HDTV, DIGITAL CINEMA a dokumentární projekty.
- Práce se světlem, kontrastem v souvislosti s rozlišením digitálních systémů SD a HD.
- Otázky filmové řeči a její struktury v dokumentárním filmu ve vztahu k používané záznamové metodě. Technické parametry omezující práci dokumentaristy.
- Digitální televize, projekty dokumentárních multimédií, technologické aspekty.
Natáčení oborového kameramanského filmu ČLOVĚK - PORTRÉT - LETOPIS
Studenti katedry kamery mají za úkol natočit krátký němý obrazový záznam (122metrů barevného 16mm negativního materiálu) - portrét člověka ? seniora, významného českého kameramana. Studenti katedry dokumentární tvorby pořizují doplňující zvukový záznam ? rozhovor, na magnetofonu. Společně své záznamy stříhají ve střižně v elektronické podobě (Avid, FinalCut). Prezentace projektu na katedře kamery, jako klauzurní práce KK.
Doporučená nebo povinná literatura
Petr Prokop - Současné filmové kamery
Petr Prokop - Zakládání filmových kamer
Rudolf Adler - Cesta k filmovému dokumentu
Béla Balázs - Film. Vývoj a podstata nového umenia.
Slovenské vydavatelstvo krásnej literatury 1958
Film je umění - Sborník statí Orbis Praha 1963
Guido Aristarco - Dějiny filmových teorií Orbis Praha 1968
Robert Flaherty - Materiály k dějinám dokumentárního filmu
Anton Wilson´s - Cinema Workshop
Kodak - Student Filmmaker´s Handbook
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny po projekci sestřiženého materiálu hotového díla.
Webová stránka předmětu
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 17:20–18:55 | Jiří MYSLÍK | Kabinet obrazové techniky Lažanský palác |
výuka porbíhá v učebně KDT č. 211 | přednášková par. 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Kamera - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Kamera - bakalář-1920-2ročník (povinný předmět)
- Kamera - bakalář-1920-3ročník (povinný předmět)