Marketing - orientace na spotřebitele
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305MONS | ZK | 3 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Naučit studenty chápat základní principy marketingového uvažování od vytváření nového produktu po jeho uvedení na trh a řízení produktu / značky. Vyložíme základní analýzu okolního prostředí , vnitřních a vnějších faktorů, cílových skupina segmentace, pojem marketingového mixu a marketingového plánu. Jednotlivá „P“ marketingového mixu a jejich smysl v životním cyklu produktu. Specifika filmové a televizní produkce se objevují zejména v oblasti cenové tvorby a v marketingu umění, neziskovém marketingu a marketingu veřejnoprávních medií.
Forma studia
Přednáška a diskuse se studenty o aktuálních marketingovýchi jevech nad běžnými mediálními informacemi marketingové povahy. Jsou využívány zejména HN a TV. .V některých přednáškách jsou využívány projekce a powerpointové prezentace pedagoga.
Předpoklady a další požadavky
Základní orientace v teorii nabídky a poptávky. Znalost základních ekonomických pojmů. Ochota zapomenout na některé mýty.
Obsah kurzu
- Co je marketing, co jsou potřeby zákazníka (zejména odlišení funkčních, emocionálních a statutových potřeb), chování spotřebitele (rozhodovací proces při výběru produktu)
- Pojem cílová skupina, segmentace cílové skupiny, smysl a v ČR užívané segmentační postupy (příjmy, životní cykly, životní styly)
- Pojem distribuce produktu, klasické formy přes prodejní řetězce a vlastní značky po distribuční roli výrobců, přímý osobní prodej a roli Internetu
- Pojem marketingového mixu, různé koncepce, ale jedna podstata
- Zboží - produkt - služba, role značky. Globální značky a lokální značky. Příklady komunikace značek v ČR.
- Pojem image, co to je, image produktu a firmy, pojem positioning, k čemu slouží a jak se s ním pracuje (příklad Fernet Stock * Becherovka)
- Hledání a využívání marketingových příležitostí
- tvorba nového produktu, jak se provádí, jak se ověřuje,
- jak se produkt vytváří a nasazuje do distribuce
- zpětná vazba
- Základy z oblasti CRM, aplikační postupy
- Základy Public relations
- Základy výzkumu trhu a práce s takto získanými informacemi
- Marketingová komunikace
Doporučená nebo povinná literatura
Philip Kotler, Marketing, libovolné vydání Grada po roce 1995
Philip Kotler, Marketing Management, libovolné vydání Grada
Dušan Pavlů, Efektivní marketingová komunikace, Grada
Gustav Tomek, Věra Vávrová, Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada
Kjell, A. Nodrström, Jonas Ridderstale : Funky Business, Grada 2005
Časopisy Marketing & Media, Strategie, Trend marketing
Hodnoticí metody a kritéria
Hondotí se pochopení problematiky, při zkoušce jsou studenti postaveni do situace, kdy musí řešit určitý marketingový úkol. Při řešení tohoto problému se posuzuje, nakolik využívají marketingového uvažování a chápou základní principy. Není vyžadována znalost definic. Součástí hodnocení je i aktivita studenta během přednášek.
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 12:20–13:55 | Ivan TOMEK | Učebna KP 330 Lažanský palác |
od 1.10. | přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - magistr_1920_1ročník (povinný předmět)
- Produkce - magistr_1920_2ročník (povinný předmět)