Studio of Classic Photography 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
307EAC2 | ZK | 4 | 28S | anglicky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Ateliér klasické fotogtrafie se zaměřuje na technologické postupy a procesy vzniku fotografie. Jeho náplň vychází z předpokladu, že student musí zvládnout určité konkrétní úkoly technického charakteru, které mu teprve otevřou cestu k realizaci svých tvůrčích záměrů. Se studenty jsou v rámci ateliéru analyzovány postupy vedoucí k předem stanoveným cílům. Součástí výuky je i konfrontace různých technologií a vymezení jejich specifik, které se často mohou stát jediným nositelem realizace zvoleného záměru.
Forma studia
Analýza konkrétních cvičení, promítání prací, jež mají souvislost s tématem,
samostatná tvůrčí práce
Předpoklady a další požadavky
Obecná znalost historie výtvarného umění a fotografie
Obecná znalost teorie současného vizuálního umění
Schopnost analytické reflexe
Kreativní předpoklady
Obsah kurzu
Ateliér klasické fotogtrafie se zaměřuje na technologické postupy a procesy vzniku fotografie. Jeho náplň vychází z předpokladu, že student musí zvládnout určité konkrétní úkoly technického charakteru, které mu teprve otevřou cestu k realizaci svých tvůrčích záměrů. Se studenty jsou v rámci ateliéru analyzovány postupy vedoucí k předem stanoveným cílům. Součástí výuky je i konfrontace různých technologií a vymezení jejich specifik, které se často mohou stát jediným nositelem realizace zvoleného záměru.
První z pilířů tohoto ateliéru je práce s velkoformátovou fotografií. Studenti mají možnost pracovat s negatviem až o do velikosti 18 x 24 cm a následně pořídit klasické zvětšenin na barytový papír (přeložit jen: traditional gelatin silver print) až metrových rozměrů. Studenti se v ateliéru seznamují také s klasickou barevnou fotografií a vyvoláváním barevných inverzních materiálů.
Součástí ateliéru jsou i dílny se zaměřením na historické fotografické techniky jako jsou gumotisk, kyanotypie, bromolejotisk (such as gum print, cyanotype, bromoil print) či práce s želatinou a její přenos na nestandardní materiály.
Druhý pilíř tohoto ateliéru je věnován technologické inovaci. Jedná se o zkoumání a posuzování možností digitální fotografie a ostatních technologií, které se podílejí na záznamu optického obrazu. Patří sem studie světelných zdrojů, možnosti řízeného pohybu fotoaparátu pomocí robotické hlavy, snímání z výšky s využitím možnosti řízení obrazu pomocí wifi připojení.
Doporučená nebo povinná literatura
Alberro, Alexander - Norvell, Patricia (ed.): Recording Conceptual Art, Berkeley,
Los Angeles a London: University of California Press, 2001
Alberro, Alexander, Sabeth Buchmann: Art After ConceptualArt, MIT Press,
Cambridge and London, 2006
Fried Michael: Why Photography Matters as Art as Never Before, Yale University
Press, New Haven 2008
Bourriaud, Nicolas: Postprodukce, Praha: Tranzit, 2004
Bourriaud, Nicolas: Relational Aesthetics, Dijon: Les presses du réel, 2002
Cotton Charlotte: The Photography as Contemporary Art, London, Thames
Hudson, 2004
Císař, Karel (ed): Co je to fotografie? Herrmann a synové, Praha 2004
Foster, Hal (ed): Postmodern Culture, London: Pluto Press, 1990
Foster, Hal; Krauss, Rosalind; Bois, Yves-Alain; Buchloh, Benjamin H.D.: Art
since 1900, London: Thames & Hudson, 2004
Michel Frizot: Nouvelle Histoire de la Photographie, Larousse-Bordas, Paris,
1996
Grygar Štěpán, Konceptuální umění a fotografie, Praha, AMU, 2004
Petříček Miroslav: Myšlení obrazem, Herrmann a synové, Praha 2009
Silverio, Robert: Postmoderní fotografie, Praha: AMU, 2007
Liz Wells. The Photography Reader, Routledge, London, 2003
Wall, Jeff: Selected Essays and Interviews, New York: The Museum of Modern
Art, 2007
Hodnoticí metody a kritéria
Studenti mohou být hodnoceni na základě docházky 70% a účasti na společných výjezdech. Každé cvičení bude hodnoceno podle předem daných kritérií
Poznámka
nejsou
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 09:00–17:15 | Martin STECKER | Učebna KF 112 Lažanský palác |
paralelka 1 | ||
Čt | 14:00–18:55 | Martin STECKER | Učebna KF 112 Lažanský palác |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Fotografie EN - bakalář-1920 (povinně volitelný předmět)