Postupy a technologie filmového zvuku 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308PTFIZ2 | ZK | 2 | 2T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je seznámit posluchače přehledně se základy zvukové tvorby a techniky, využívané ve filmové a částečně TV praxi.
Forma studia
Předávání praktických a teoretických zkušeností pedagoga, řízený dialog.
Kontaktní výuka.
Předpoklady a další požadavky
Absolvování předmětů „Úvody do oboru zvuková tvorba“ a „Praktikum zvukové techniky“
Obsah kurzu
(Základy zvukové tvorby)
Předmět je kombinací výkladu a informací o technických prostředcích a technologiích, souvisejících s tvorbou, výrobou a prezentací zvukové složky filmových a TV děl. Cílem předmětu je seznámit posluchače přehledně se základy zvukové tvorby a techniky, využívané ve filmové a částečně TV praxi.
- Základní poznatky o zvuku 1.
- Základní poznatky o zvuku 2.
- Akustická spektra hudebních nástrojů a řeči.
- Technická zařízeni pro příjem zvuku, příjem zvuku mikrofonem.
- Binaurální slyšení, stereofonie.
- Druhy záznamu zvuku a formáty.
- Protišumová zařízení, synchronizace zvuku s obrazem.
- Technologie zpracování zvuku ve filmu a tv, zvukové postupy 1.
- Technologie zpracování zvuku ve filmu a tv, zvukové postupy 2.
- Postup zpracování zvukové složky u filmového díla, příprava a natáčení.
- Postup zpracování zvukové složky u filmového díla, dokončovací práce.
- Mistr zvuku a jeho spolupráce s ostatními členy štábu a přehled vícekanálových zvukových systémů.
Doporučená nebo povinná literatura
Bláha, I. (2004): Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. AMU, Praha. (ISBN 80-7331-010-4)
Borwick, J. (1994): Sound Recording Practice. Oxford University Press, Oxford. (ISBN 0-19-816381-9)
Dickreiter, M. (2003): Mikrofon-Aufnahmetechnik. Hirzel Verlag, Stuttgart. (ISBN 3-7776-1199-9)
Dolby Laboratories Inc. - Firemní literature
Huber, D. M. Williams P. (1998): Professional Microphone Techniques. Mix Books Emeryville. (ISBN 0-872886-85-9)
Hurka, M. - Estetika zvuku ve filmu ( CsFÚ 1965) Kolektiv - Film a filmová technika (SNTL 1974)
Kolmer, F. - Prostorová akustika SNTL 1984
Smetana, C. - Praktická elektroakustika (SNTL 1981)
Škvor, Z.- Akustika a elektroakustika(Academia 2001)
Webers, J. (2003): Handbuch der Tonstudiotechnik. Franzis Verlag, Poing. (ISBN3-7723-5528-5)
Hodnoticí metody a kritéria
Klasifikace a kredity jsou uděleny za:
a) účast 80% z celkového počtu hodin a odevzdání požadovaných prací a to:
b) rozbor zvukové složky určeného současného českého hraného filmu v rozsahu 3 - 5 str.
Dále na základě aktivní účasti na semináři a absolvování závěrečného pohovoru.
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 12:20–13:55 | Jan ČENĚK | Sborovna KZT Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Skladba-specializace filmová hudba (Mg) (povinně volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář-1920-2ročník (povinný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář-1920-3ročník (povinný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář_2020 (povinný předmět)