Hudba v animovaném filmu 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
309HAFN1 | ZK | 1 | 24PS | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Výsledky výuky
Student:
-Prožije intenzivní sdílený hudebně-pohybový zážitek
- naučí se v praktických cvičeních vnímat múzickou inspiraci,
-připraví si hudební dramaturgii díla,
-vyzkouší si různé metody komunikace režiséra s hudebníkem,
-Interaktivní kurz ho neformálně uvede do dalšího studia hudebních forem.
Forma studia
Předáška
Předpoklady a další požadavky
Volné oblečení, cvičení naboso, v chůzi. Papír, křídy či měká tužka, náznak kostýmu či masky.
Obsah kurzu
Cíle výuky
Cílem výuky je uvést studenty animace do problematiky hudební teorie a hudebních forem se zvláštním zaměřením na hudbu pro animovaný film.
Obsah výuky
Hudba v animovaném filmu je předmět, který uvádí studenty animace do problematiky hudební teorie, zejména pak do oboru hudebních forem, které jsou pro hudební laiky nejinspirativnější částí hudební teorie. Dále se v kurzu zabýváme i konkrétní hudební dramaturgií hudby ve filmu hraném i animovaném, přičemž pojmenováváme základní specifika ve stavbě zvukové stopy animovaného filmu (zejména ve vztahu k hrané kinematografii). Rovněž se věnujeme rozboru praktických procesů v rámci preprodukce i postprodukce zvukové složky filmu.
Tematické okruhy:
1.Základy teorie hudebních forem se zvláštním přihlédnutím k rozdílu mezi monotematickými a polytematickými formami. Instrumentace jako výrazový prostředek (skupiny nástrojů, klasický orchestr, syntetický zvuk, sounddesign)
2.Analýza rozdílných přístupů k použití hudby v hraných filmech (hudba jako ilustrace, kontrapunkt, formotvorný prvek, atd.).
3.Analýza animovaných filmů s poukazem na rozdíly v dramaturgii plynoucí z jiné povahy média.
4.Workflow v rámci zvukové preprodukce a postprodukce u filmu.
Doporučená nebo povinná literatura
Kniha o hudbě - Malá moderní encyklopedie
Slovník hudební psychologie, I. Poledňák, Editio Supraphon 1984
Stručný slovník duchovní hudby - J. Vyskočil, Muzeum Čelákovice
The Larousse Encyclopedia of Music
Teória filmovej hudby - Juraj Lexman, SAV 1981. Bratislava
Psychology for Musicians, P.C. Buck, Oxfo1974
The Penguin History of Music - 1973
Nauka o hudebních formách - M. Poš
O české písni lidové a zlidovělé - B. Václavek
Nejstarší sbírky českých lidových písní- J. Markl, Editio Supraphon 1987
Zpívaná pOEZIE - V. Merta, Panton 1989
Pokus o návod jak hrát na příčnou flétnu - Johann Joachim Quantz
Pověry a problémy jazzu - Jan Rychlík
Hudba na pomezí - Petr Dorůžka
Beaty-Bigbeaty-Breakbeaty, Maťa a Dharma-Gaia 1998
Tajné dějiny hudby - Vlastimil Marek, Eminent 2000
ZVUK - časopis pro kulturu a společenské dění (Zlín, Kroměříž, U. Hradiště)
Early Music - Londýn,odborný časopis sledující otázky autentické interpretace
The World of Music - Berlín
Baby, Let Me Follow You Down - Eric von Schmidt, Jim Rooney, University of Amherst Press, 1994.
Hudba a pravda - Roman Berger
Shakespeare a dobrá královna Anna - Alois Bejblík,
Stíny zapomenutých předků - Carl Saga, Ann Druyan, Eminent
České písně kramářské - Bedřich Václavek
České pohanství - Záviš Kalandra
Český lid - Karel Pejml
Živá píseň - Vladimír Úlehla
Návrat Slovenov - Miroslav Švický
Dějiny české hudby v obrazech - Editio Supraphon 1977
O hudbě v širších souvislostech:
Slovník židovsko-křesťanského dialogu
Řecké mýty - Robert Graves
Signs and Symbols in Christian Art - Georg Ferguson, A Galaxy Book N.York Oxford Univ. Press 1966
Mýtus, filosofie, věda - Jan Kratochvíl
C.Sagan, A. Druyan: Stíny zapomenutých předků, Eminent 1998)
Hledání Boha - osobní pouť - P. Johnson. Panevropa 93
Velké dějiny zemí koruny české - Vratislav Vaníček
Zkouška dospělosti - Jiří Krupička
Velký kód: Bible a literatura - Northrop Frye
Dějiny Boha, Obecné dějiny ďábla, Mizení Boha - R. E. Friedman, Argo
Tantra, kult ženského principu aneb jiný pohled na život a sex - A. Van Lysebeth
Hodnoticí metody a kritéria
Zkouška se uděluje za alespoň 70ti procentní účast, seminární práci v rozsahu alespoň čtyř stran a obhajobu této práce.
Poznámka
Kurz je pokaždé jiný, sbližuje studenty, odstraňuje kostrbatost a učí studenty mluvit volně o svých pocitech z hudby, prohlubují její vnímání.
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 14:50–16:25 | Jakub KUDLÁČ | Učebna 5 (FAMU) Lažanský palác |
liché týdny | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-2ročník (povinný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-3ročník (povinný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (povinný předmět)