Blok technických cvičení 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373BTCV3 | Z | 3 | 5CT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Martin BLAŽÍČEK, Eric ROSENZVEIG, Ondřej VAVREČKA
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je seznámení se základními produkčními a postprodukčními nástroji audiovizuální tvorby.
Forma studia
Série praktických cvičení
Předpoklady a další požadavky
Doporučeno pro všechny studenty, povinně v 2. ročníku.
Obsah kurzu
Technical Aesthetics of Sound
Přednáší: Sara Pinheiro
Cvičení v televizním ateliéru
Přednáší: Vít Petrášek (vit.petrasek@studiofamu.cz)
Koordinátor: Eric Rosenzveig
Seznámení s TV studiem a tříkamerovým systémem, živý střih a záznam. Studenti mohou pracovat individuálně či na společném projektu. Cvičení: video (1-20 min.) Jeden ze studentů pomůže s koordinací tohoto cvičení (ohodnoceno 1 kreditem).
Základy vizuálních efektů
Přednáší: Michal Mocňák
Workshop je určen pro každého. Bez ohledu na to, co víte, nebo si myslíte, že víte o práci s obrázky s využitím moderních technologií. Tento kurz vám pomůže pochopit, co všechny tyto techniky, tlačítka, posuvníky a hejblátka skutečně dělají; důležité je pochopení jak a kdy tyto možnosti cíleně využít. Postup, postprodukce vizuálních efektů - Tato část je teoretická a dotýká se základních pojmů a jejich pochopení. Náhled do postupů a technik spojených s postprodukcí. Nedílnou součástí je příprava a plánování. Praktická část I – Reálné příklady, na kterých budeme demonstrovat základní techniky s oblasti maskování, retušování, motion tracking, klíčování a základy barevných korekcí (ne grading, ale základy pro compositing). Vše bude demonstrováno na softwaru The Foundry Nuke nebo Adobe After Effects. Zadání a příprava na poslední část, kde by studenti měli sami vypracovat jeden trikový záběr. Praktická část II – Vypracování trikového záběru na základě zadání (nutné k udělení zápočtu). Shrnutí celého workshopu.
Doporučená nebo povinná literatura
Studijní opora 3 bloku technického cvičení CAS 3: http://cas.famu.cz/wiki/doku.php?id=studijni_opora_3_bloku_technickeho_cviceni_cas_3
LEFEBVRE, Henri, Rhythmanalysis. Space, Time and Everyday Life. London: Continuum, 2004. 128 s. ISBN 0-8264-7299-0
Hodnoticí metody a kritéria
100% účast na všech modulech, samostatně realizované projekty dle zadání pedagoga.
Poznámka
Vznik tohoto předmětu reaguje na dlouhodobě se objevující mezery či závažné disproporce v základních uživatelských i kontextových znalostech studentů stran audiovizuálních technologií. Je určen primárně pro studenty prvního ročníku oboru Audiovizuální studia, v rámci kapacitních možností jsou vítani i ostatní studenti.
Výuka je zaměřena na pochopení souvislostí i získání výchozích praktických dovedností při práci s HW i SW při zpracování obrazu a zvuku. K této tematice existuje nespočet názorných výkladů na internetu, pro výuku jsme vybrali ty nejvhodnější z hlediska potřeb našich studentů.
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 14:00–18:05 | Eric ROSENZVEIG | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Audiovizuální studia - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář-1920-2ročník (povinný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář-1920-3ročník (povinný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (povinný předmět)