FEBIOFEST
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
305FEF | Z | 1 | 5S | English, Czech | summer |
Subject guarantor
Name of lecturer(s)
Learning outcomes of the course unit
Cílem je především propojení studenta s profesionály/producenty a účastníky festivalu, kteří zde prezentují své zkušenosti a projekty. Festivalové Industry akce obsahují například:
odborné přednášky od filmových profesionálů z ČR i zahraničí
prezentace tuzemských i zahraničních společností, sdružení, asociací či fondů
diskuze, setkání a rozhovory > networking
Industry soutěže o podporu projektů
Pitching projektů
Industry projekce
a další…
Mode of study
seminář/workshop
Prerequisites and co-requisites
Student je povinen navštívit alespoň 3 akce typu Industry, které festival nabízí. Podmínkou pro zápočet je vypracování reflexe na jednu normostranu, kterou hodnotí vyučující.
Course contents
Industry Days jsou určeny filmovým profesionálům a studentům filmových škol. Představí program přednášek a panelových diskuzí a prezentaci projektů českých tvůrců ve výrobě a v postprodukci Czech Works in Progress, ale i nové projekty inspirativních evropských filmařek Girls in Film. Pod vedením mezinárodních lektorů se filmaři zaměří na tvorbu marketingových strategií a outreach kampaní, absolvují dramaturgické a střihové konzultace, projednají možnosti uvedení svých filmů s dramaturgy světových festivalů či získají sales agenta. Na konzultace s projektovými týmy je potvrzeno 40 prestižních mezinárodních hostů.
PROGRAM INDUSTRY DAYS
Pondělí 23.3. 10.30 – 12.00
INSPIRACE: GIRLS IN FILM: PLÁN 50/50 by 2020 SE NENAPLNIL. JAK DÁL?
Iniciativa 50/50 by 2020 vzbudila ve filmovém průmyslu bouřlivou diskuzi. Do roku 2020 se ale kýžené parity mezi filmaři a filmařkami dosáhnout nepodařilo. Pomohlo by prosazení kvót vyřešit problémy, se kterými se východoevropský průmysl potýká? Jak můžou samotné ženy filmařky pomoci s udáváním standardů a otvíráním dveří nastupující generaci? Jak mohou pozitivní příklady měnit prostředí, které doposud působilo dosti homogenně? Na úvodním panelu vystoupí Teona Strugar Mitevska, makedonská režisérka, která na festivalu uvede film Bůh existuje, její jméno je Petrunija, či filipínská režisérka programového filmu Lingua Franca Isabel Sandoval. Pozvání přijala Karin Hoffinger z Berlinale a zakladatel iniciativy LeLab Femmes de cinema Guillaume Calop z Les Arcs Film Festival. Debatu povede Julie Žáčková z Girls in Film.
Pondělí 23.3. 12.00 – 13.00
FILMCHAIN – VÝNOSY Z FILMŮ AUTOMATICKY A TRANSPARENTNĚ
Přemýšlíte, jak na jednom místě zjistit, kolik vydělává Váš film na různých platformách? Přednáška od Ileany Grigorescu, zástupkyně britské block-chainové platformy FilmChain, představí, jak pojmout sběr, rozdělování a rozbor výnosů z filmů, aby se dostaly zpátky k tvůrcům, producentům i distributorům. Výhody této block-chainové technologie (nevyužívá kryptoměny) jsou transparentnost, automatizace, efektivita a využití dat, ke kterým mají přístup držitelé licencí. Ileana představí demoverzi platformy a na konkrétních příkladech ukáže, jak technologie pomáhá producentům získat lepší přehled a přístup k jejich výnosům a usnadní jim spolupráci se sales agenty.
Pondělí 23.3. 14.30 – 15.30
ULRICH THOMSEN: REŽISÉR A HEREC. KOMEDIE GUTTERBEE A ZÁKULISÍ NATÁČENÍ THE MARCO EFFECT
Dánskeho herce a režiséra Ulricha Thomsena znají diváci ze snímků Rodinná oslava Thomase Vinterberga, bondovky Jeden svět nestačí a mnoha dalších filmů. Na letošním festivalu uvede svůj druhý autorský snímek, satiru Gutterbee. Zeptáme se ho, jak napsat komedii, která přitáhne diváky do kin. Ulrich v Praze právě natáčí i nový celovečerní film – detektivní příběh The Marco Effect režiséra Martina Zandvlieta (filmy Potlesk nebo V písku – Příslib svobody, který byl v roce 2016 nominován na Oscara). Jaké jsou jeho zkušenosti z pěti natáčecích týdnů s českým štábem? Jak fungují filmové odbory v Dánsku, které zaručí, že se netočí 12 hodin denně 6 dnů v týdnu? Na uvedení The Marco Effect se diváci můžou těšit na konci roku 2020.
Pondělí 23.3. 15.30 – 17.00
ČESKÝ FILM NA MEZINÁRODNÍCH TRZÍCH: VÝZVY A PŘÍLEŽITOSTI
Jaké jsou klíčové faktory, které umožní českým producentům uspět na mezinárodním trhu? Jak přilákat zahraniční publikum, festivaly, televizní stanice a distributory? Jak na tvorbu výrazné a mezinárodně uznávané značky Czech Film? Česká Asociace producentů v audiovizi (APA) představí doporučení z výzkumu od Olsberg SPI a otevře diskuzi o propagaci a prezentaci českého filmu v zahraničí s ohledem na nové výzvy mezinárodní distribuce. Pohled sales agenta, který zastupuje české tituly v zahraničí, přinese Laurent Danielou z Loco Films, za festivaly vystoupí na panelu bývalý ředitel Berlinale Dieter Kosslick a Tiina Lokk Black Nights Film Festival. Moderuje doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D. z Katedry filmových studií FF UK. (Po panelu je připraven drink od APA.)
Úterý 24. března 10.30 – 12.00
CZECH WORKS IN PROGRESS
Prezentace Czech Works in Progress představí nové projekty od Martina Šulíka, Bohdana Slámy, Jana Prušinovského, Jana Březiny, Jana Foukala, Zuzany Piussi či Fiony Ziegler. Poté budou pro tvůrce připraveny konzultace se čtyřiceti zástupci světových festivalů a sales agentů. (Prezentace Czech Works in Progress vznikla ve spolupráci se Státním fondem kinematografie / Czech Film Centre. Vstup pouze pro akreditované profesionály.)
Úterý 24. března 14.00 – 15.30
FILMY, KTERÉ BUDE VIDĚT (PR + OUTREACH)
Než dokončíte svůj film, spolupracujete napříč s celou filmovou komunitou. Vyberou vás na festival nebo se chystáte do kinodistribuce, do vysíláni či na VoD. Nebo se rozhodnete, že distribuci zkusíte zvládnout sami. V každém případě máte spoustu otázek či obav ohledně toho, která strategie zafunguje nejlépe. Jak vyslat svého filmového potomka do světa? Jak na něj upozornit v obrovské záplavě dalších filmů? Jak si najít diváky? O své tipy se podělí novinářka Mirjam Wiekenkamp ze společnosti NOISE Film PR.
Středa 25. března 10.30 – 12.00
PREZENTACE WORKS IN PROGRESS: GIRLS IN FILM
Prezentace projektů napříč filmovými žánry od ženských filmařek z Evropy završí dvoudenní program Girls in Film. Těšit se můžete na nové filmy od renomovaných tvůrkyň Eriky Hníkové, Šejly Kamerić, Mirjany Karanović, Kim Longinotto, Andrey Štaky, Natálie Císařovské, Ley Petříkové a dalších. Moderuje Joanna Solecka ze společnosti Alphapanda. (Ve spolupráci s kanceláří Kreativní Evropa – MEDIA spolu se Slovenským filmovým ústavem a Creative Europe Desk Slovakia)
Středa 25. března 14.00 – 15.30
GIRLS IN FILM: MASTERCLASS NINO KIRTADZÉ
Nino Kirtadzé se narodila v roce 1968 v Tbilisi. Hned po získání vysokoškolského diplomu začala ve svých třiadvaceti letech přednášet literaturu na univerzitě. Vedle toho pracovala jako novinářka a externí poradkyně kanceláře gruzínského prezidenta. Od roku 1994 působila jako kavkazský válečný zpravodaj pro agenturu AFP, později pro Associated Press, informovala o čečenské válce a dalších konfliktech v regionu. Od roku 1997 žila ve Francii, kde spolupracovala s Peterem Brookem, Jean-Pierre Amerisem, Philippe Monnierem, Claudem Gorettou a Olivierem Langloisem. Kirtadzé je členkou francouzské společnosti spisovatelů a režisérů La SCAM a členkou Evropské filmové akademie. Natočila řadu dokumentů, z nichž mnohé byly oceněny významnými filmovými cenami – například film The Pipeline Next Door získal cenu Evropské filmové akademie a za film Durakovo: vesnice bláznů byla oceněna trofejí pro nejlepší režii na festivalu Sundance. Jako herečka ztvárnila například roli Cecílie v gruzínském filmu Tisíc a jeden recept zamilovaného kuchaře, který byl nominovaný na Oscara.
Středa 25. března 16.00 – 17.30
GIRLS IN FILM: GÉRALDINE BAJARD DRAMATURGIE A SCÉNÁŘ
Géraldine Bajard je francouzská scenáristka a režisérka dokumentárních, krátkých i hraných filmů. Spolu s Jessicou Hausner je autorkou scénáře a dramaturgyní filmu Malý Joe, nominovaného na Palme d'Or i cenu za nejlepší režii (Emily Beecham si odnesla cenu jako nejlepší herečka) na festivalu v Cannes 2019. Jejich spolupráce začala již na filmu Lurdy, nominovaného na cenu za nejlepší scénář na festivalu v Benátkách v roce 2009. Povede lekci o dramaturgii a psaní scénáře.
MÍSTO KONÁNÍ: HOTEL VIENNA HOUSE ANDEL’S PRAGUE, STROUPEŽNICKÉHO 21, PRAHA 5
(Kromě prezentace Czech Works in Progress, která proběhne v CineStar Praha – Anděl)
Recommended or required reading
Assessment methods and criteria
Prezence minimálně na třech akcích festivalu a vypracování krátké reflexe (min. 1 normostrana).
Note
INDUSTRY DAYS MFF PRAHA FEBIOFEST - 23. - 25. 3. 2020.
AKREDITACE INDUSTRY UMOŽŇUJE:
- volný vstup na industry akce - volný vstup na tiskové a industry projekce - volný vstup na tiskové konference, pokud není sál obsazen akreditovanými novináři - 3 volné vstupenky denně na 3 různé projekce pro filmové profesionály - 1 volná vstupenka denně na 1 projekci pro studenty - festivalový katalog a propagační materiály - industry akreditaci lze použít i na doprovodný program
AKREDITACE INDUSTRY JE URČENA POUZE FILMOVÝM PROFESIONÁLŮM A STUDENTŮM FILMOVÝCH ŠKOL.
Akreditace se budou vydávat na stánku akreditace ve foyer CineStar Anděl od 11. března. Lístky není možné vyzvedávat on-line, nýbrž pouze na místě.
Pro více informací se obraťte na industry@febiofest.cz.
Further information
Course may be repeated
Schedule for winter semester 2019/2020:
This course is not scheduled for this semesterSchedule for summer semester 2019/2020:
Date | Day | Time | Tutor | Location | Notes | No. of paralel |
---|---|---|---|---|---|---|
23.03.2020 | 10:30–12:00 | lecture parallel1 | ||||
23.03.2020 | 12:00–13:00 | lecture parallel1 | ||||
23.03.2020 | 14:30–15:30 | lecture parallel1 | ||||
23.03.2020 | 15:30–17:00 | lecture parallel1 | ||||
24.03.2020 | 10:30–12:00 | lecture parallel1 | ||||
24.03.2020 | 14:00–15:30 | lecture parallel1 | ||||
25.03.2020 | 10:30–12:00 | lecture parallel1 | ||||
25.03.2020 | 14:00–15:30 | lecture parallel1 | ||||
25.03.2020 | 16:00–17:30 | lecture parallel1 |
The subject is a part of the following study plans
- Produkce - Bakalářské studium (required optional subject)
- Production - Master-1920_1y (required optional subject)
- Production - Master-1920_2y (required optional subject)