Scénická a filmová hudba I. 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
101SFIH1 | Z | 2 | 2CT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Praktické cvičení zaměřené na kompozičně technické aspekty skladatele v oblasti audiovizuální tvorby a vlastní realizaci autorské hudby, respektive zvukové stopy jako doprovodu audiovizuálního díla.
Hlavní oblasti rozvíjení praktických dovedností:
Workflow skladatele filmové hudby ve 21. století.
Komunikace v produkčním teamu, základní profese filmové produkce, prostupnost tvůrčí odpovědnosti.
Odpovědnost hudebního skladatele ve filmové produkci.
Technologická připravenost skladatele.
Forma studia
Cvičení, 2 hodiny týdně.
Pondělí, 15.30 - 17:00
LAB 019 , vstup z Malostranského náměstí.
Předpoklady a další požadavky
Praktická i teoretická zkušenost skladatele na úrovni bakalářského studia skladby a příbuzných oborů (harmonie, teorie forem, instrumentace)
Schopnost alespoň základní orientace v jakémkoli prostředí DAW (Pro Tools výhodou)
Obsah kurzu
Mluvené slovo versus hudba - dva rytmické koncepty.
Reálné a virtuální hudební nástroje
MIDI, Temptrack a realizace filmové partitury
MIX hudby a zvuku - proč může být ošklivý zvuk ve filmu krásný (a naopak)
Otázky autorských práv při realizaci filmové hudby
Doporučená nebo povinná literatura
https://monoskop.org/images/6/6d/Chion_Michel_Audio-Vision.pdf
Hodnoticí metody a kritéria
Soustavnost práce z týdne na týden, kvalita zpracování a originalita tvůrčí práce.
Rámcové praktické výstupy pro úspěšné uzavření obou semestrů
1/ Hudba jako doprovod mluveného slova
2/ Krátká studie k zadanému filmovému klipu (max. 2 minuty)
3/ Hudba k novému filmu (bude organizováno průběžné podle reálných potřeb, v komunikaci z kolegy z FAMU, resp. na základě vlastních kontaktů)
Poznámka
Nejsou.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje