TV a filmová operní režie 3

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
103TFOR3 Z 2 1ST česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Studenti znají historii opery ve filmu, seznámili se s díly nejvýznamnějších tvůrců, dokáží analyzovat a správnými pojmy popsat operní film.

Forma studia

seminář

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Obsah kurzu

Cíl výuky:

Seznámení studenta s principy televizního snímání, aby byl nejen kompetentním partnerem televizního režiséra, ale v optimálním případě rovněž sám schopen realizovat televizní záznam své divadelní inscenace.

Výuka zahrnuje i problematiku realizace opery jako filmu.

Tematické okruhy:

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

WEIGL, Petr. Hledání smyslu. Filmy, myšlenky a reflexe. Praha: Petr Weigl, 2013. ISBN 978-80-260-4691-2.

Doporučená literatura:

KAŠLÍK, Václav. Jak jsem dělal operu. Praha: Panteon, 1987.KUČERA, Jan. Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha: Akademie múzických umění, 2016. ISBN 978-80-7331-386-9.

PILKA, Jiří. Hudba v televizi. Praha: Studijní odbor Čs. televize, 1967.

Operní filmy na DVD nosičích:

BIZET, Georges. Carmen (rež. F. Rosi), Gaumont 1984

ČAJKOVSKIJ, Petr Iljič. Eugen Onegin (rež. Petr Weigl), UNITEL A05010228

MASCAGNI, Pietro. Cavalleria rusticana (rež. Fr. Zefirelli), Deutsche Grammophon Hamburg 2005

MOZART, Wolfgang Amadeus. Don Giovanni (rež. J. Losey), Gaumont 1979

MOZART, Wolfgang Amadeus. Le nozze di Figaro (rež. J.- P. Ponelle), Deutsche Grammophon Hamburg 2005

PUCCINI, Giacomo. La bohème (rež. R. Dornhelm), Hollywood Classic Entertainment 2009

STRAVINSKIJ, Igor. Le rossignol (rež. Ch. Chaudet), Agat Film 2005

VERDI, Giuseppe. Rigoletto (rež. J.- P. Ponelle), Deutsche Grammophon Hamburg 2006

Hodnoticí metody a kritéria

účast ve výuce 90 %, aktivní přístup k probírané tematice.

Poznámka

nejsou

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů