Vyučovatelská praxe cembala 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
104VPRC2 | ZK | 1 | 1CT | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
- student má ověřeny a rozšířeny pedagogické dovednosti v přímé výuce pod vedením zkušeného pedagoga
- student identifikuje celou řadu pedagogických problémů, uměleckých kontextů a prostředí a odpovídajícím způsobem na ně reaguje
- student si osvojil efektivní a odborně vhodný přístup k cembalové výuce, nácviku skladeb a přípravy žáka na koncertní vystoupení a soutěže
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Cílem předmětu je získávání praktických zkušeností v oblasti výuky cembalové hry a tvořivého přístupu k řešení pedagogických problémů při práci se žáky ZUŠ.
Tematické okruhy:
- praktické ukázky k tématům probíraným v přednáškách předmětu Didaktika cembalové hry
- samostatné řešení problematiky výuky cembalové hry studenty při práci s modely
- příprava studentů na výuku modelu a hodnocení jejího průběhu
- výběr repertoáru pro konkrétní žáky, sestavení studijního plánu, časové rozvržení látky v průběhu vyučovací lekce, různé typy vyučovacích hodin, vedení dokumentace o průběhu výuky
- základní etapy vypracování skladby se žákem
- příprava žáků na soutěže, koncertní vystoupení nebo k talentové zkoušce na konzervatoř
Doporučená nebo povinná literatura
Hudebniny a knihy
Vzhledem k proměnlivosti repertoáru modelových žáků vybere student optimální vydání skladeb dle studijního plánu žáka. K objasnění své volby použije srovnání různých vydání téže skladby, vyhledá prameny ke stylově vhodné interpretaci a využije odborné literatury uvedené např. v předmětu Didaktika cembalové hry.
Pomůcky
Názorné pomůcky pro objasnění hudebních pojmů a stylových nuancí. Audio a video záznamy studovaných skladeb různých interpretů, modelového žáka či vyučujícího studenta.
Hodnoticí metody a kritéria
Atestace je udělena na základě prověření znalostí a dovedností uplatněných studentem ve výuce modelového žáka v rozsahu minimálně 12 vyučovacích lekcí za semestr.
Další požadavky: aktivita ve výuce, docházka minimálně 90 %
Udělení klasifikace závisí na kvalitě výuky studenta (výběr repertoáru, příprava jednotlivých hodin, vedení lekcí).
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje