Hra na harfu 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
105HARF3 | Z | 9 | 2CT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Výsledky učení
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
- student má osobité schopnosti projevovat se srozumitelněji ve vztahu k reprezentovanému repertoáru, k různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem.
- uvědomuje si, reflektuje a rozvíjí vlastní styl učení se a k tomu potřebné dovednosti a strategie.
- na konci třetího semestru je student vybaven technickou a interpretační zdatností potřebnou ke kvalitnímu nastudování rozsáhlejšího hudebního repertoáru v porovnání s prvním ročníkem.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nesjou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Hra na harfu 3 je klíčovým studijním předmětem specializace Harfa v rámci studijního programu Strunné nástroje. Cílem předmětu Hra na Harfu 3 je posilovat technickou zdatnost studenta a postupně rozvíjet jeho schopnost individuální hudebního projevu. Student poznává moderní i historické nástrojové techniky. Student je veden ke schopnosti samostatně analyzovat technické a interpretační problémy, navrhovat strategie jejich řešení a efektivně strukturovat vlastní práci při implementování těchto strategií. Rozvíjeny jsou zdravé fyziologické a psychologické návyky spojené s cvičením, studiem a veřejným provozováním hudby.
Tematické okruhy:
- doplňování a prohlubování instrumentálních dovedností získaných na středním stupni vzdělání
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- orientace v různých stylových obdobích
- práce na zvládnutí virtuózní techniky
- příprava a ročníkového koncertu v rozsahu poloviny recitálu
Doporučená nebo povinná literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Etudy:
BACH, Johann Sebastian/GRANDJANY, Marcel: Etudy 1-3
BOCHSA, Charles: Etudy op. 43
Díla pro sólovou harfu:
DE LA PRESLE, Jacques: Le Jardin Mouillé
FAURÉ, Gabriel: Une Chatelaine en sa Tour
HINDEMITH, Paul: Sonata pro harfu 2. a 3. věta
RÖSSLER, František Antonín: Sonata č. 5 - č. 6
SCARLATTI, Domenico: Sonaty (výběr pomalá a rychlá)
SPOHR, Louis: Fantasie c moll
TAILLEFERRE, Germaine: Sonata 2. a 3. věta a další
TOURNIER, Marcel: Feerie
Koncerty:
BACH, Johann Sebastian: Koncert č.2
DAMASE, Jean-Michel: Concertino a další
MOZART, Wolfgang Amadeus: 3. věta z Koncertu pro flétnu a harfu
SAINT-SAENS, Camille: Morceau de Concert
Stupnice, akordy arpeggia, rozložené akordy malé, velké a lomené akordy. Jednotlivá prstová cvičení pro případné zajištění větší svalové hmoty v prstových článcích.
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu třetího semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast v hodinách, účast v Semináři strunných nástrojů v roli interpreta, přehrávka předem zadaných skladeb ve formě zápočtové zkoušky za ZS před komisí pedagogů katedry.
1 stupnice a akordy (libovolná tónina).
Dvě etudy různého charakteru.
Dvě sólové skladby různého stylového období z předepsaného repertoáru třetího (nebo vyššího) semestru.
Další požadavky: docházka minimálně 80 %.
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje