Hra na harfu 3

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
105HARF3 Z 9 2CT česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Výsledky učení

Forma studia

cvičení

Předpoklady a další požadavky

nesjou

Obsah kurzu

Cíl výuky:

Hra na harfu 3 je klíčovým studijním předmětem specializace Harfa v rámci studijního programu Strunné nástroje. Cílem předmětu Hra na Harfu 3 je posilovat technickou zdatnost studenta a postupně rozvíjet jeho schopnost individuální hudebního projevu. Student poznává moderní i historické nástrojové techniky. Student je veden ke schopnosti samostatně analyzovat technické a interpretační problémy, navrhovat strategie jejich řešení a efektivně strukturovat vlastní práci při implementování těchto strategií. Rozvíjeny jsou zdravé fyziologické a psychologické návyky spojené s cvičením, studiem a veřejným provozováním hudby.

Tematické okruhy:

Doporučená nebo povinná literatura

Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.

Etudy:

BACH, Johann Sebastian/GRANDJANY, Marcel: Etudy 1-3

BOCHSA, Charles: Etudy op. 43

Díla pro sólovou harfu:

DE LA PRESLE, Jacques: Le Jardin Mouillé

FAURÉ, Gabriel: Une Chatelaine en sa Tour

HINDEMITH, Paul: Sonata pro harfu 2. a 3. věta

RÖSSLER, František Antonín: Sonata č. 5 - č. 6

SCARLATTI, Domenico: Sonaty (výběr pomalá a rychlá)

SPOHR, Louis: Fantasie c moll

TAILLEFERRE, Germaine: Sonata 2. a 3. věta a další

TOURNIER, Marcel: Feerie

Koncerty:

BACH, Johann Sebastian: Koncert č.2

DAMASE, Jean-Michel: Concertino a další

MOZART, Wolfgang Amadeus: 3. věta z Koncertu pro flétnu a harfu

SAINT-SAENS, Camille: Morceau de Concert

Stupnice, akordy arpeggia, rozložené akordy malé, velké a lomené akordy. Jednotlivá prstová cvičení pro případné zajištění větší svalové hmoty v prstových článcích.

Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu třetího semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní účast v hodinách, účast v Semináři strunných nástrojů v roli interpreta, přehrávka předem zadaných skladeb ve formě zápočtové zkoušky za ZS před komisí pedagogů katedry.

1 stupnice a akordy (libovolná tónina).

Dvě etudy různého charakteru.

Dvě sólové skladby různého stylového období z předepsaného repertoáru třetího (nebo vyššího) semestru.

Další požadavky: docházka minimálně 80 %.

Poznámka

nejsou

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů