Hra na harfu 8

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
105HARF8 ZK 10 2CT česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Student má komplexní znalosti světového i domácího repertoáru a prokáže vysokou úroveň ve vytváření a podávání souvislých hudebních zážitků a interpretací.

Student realizuje hudbu na vysoké profesionální úrovni (technicky a interpretačně suverénní projev), vyjadřuje vlastní umělecké koncepty na úrovni rozvinuté hudební osobnosti.

Student ovládá sofistikované řemeslné dovednosti ve vztahu k repertoáru, stylu, žánru apod.

Student ovládá zdravé psychologické návyky, včetně technik koncentrace a relaxace, spojené s veřejným provozováním hudby.

Student vykazuje šíři a/nebo hloubku odborných znalostí a dokládá zběhlost v řadě různých stylů a/nebo má výrazné a individuální vyjádření v jednom konkrétním stylu.

Forma studia

cvičení

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Obsah kurzu

Cíl výuky:

V tomto semestru přistupuje pedagog ke studentovi jako k výrazné hudební osobnosti, která nemá zjevné problémy ve hře na nástroj. Vlastní tvůrčí činnost studenta, precizně zvládnutou prstovou techniku, kvalitní tón a intonaci posouvá stále výše se snahou dosáhnout dokonalého provedení co největšího počtu skladeb, a to především z repertoáru mezinárodních soutěží. Je akceptován příklon některých studentů k interpretaci skladeb současníků a mnohdy experimentátorů s nástroji. Předmět vychází z nejnáročnějších požadavků na studentovu přípravu. Skladby jsou voleny po technické stránce, ale i po interpretační co možná nejnáročněji. V souvislosti s volbou repertoáru je také často vybíráno zajímavé téma diplomové práce, které by erudovaně doplnilo a rozvinulo dosavadní vědomosti o daném oboru.

Tematické okruhy:

  1. Maximální rozvíjení a posílení předností studenta především v oblasti tónové kultury a vlastní muzikálnosti
  2. Hledání nových výkladů moderního kompozičního jazyka v souvislosti s moderními technikami hry na hudební nástroje
  3. Psychologická problematika pódiového vystupování, koncentrace a relaxace
  4. Studium soutěžního a koncertního repertoáru
  5. Volba tématu diplomové práce

Doporučená nebo povinná literatura

Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.

Příklad repertoáru:

Etudy:

SCHMIDT, Eric. Etudes 4–5

SALZEDO, Carlos. Studie

Díla pro sólovou harfu:

SANCAN, P. Variace

PARISH-ALVARS, Elias. Fantasie

FAURÉ, Gabriel. Impromptu

ČAJKOVSKIJ, Petr Iljič. Roční doby

BACH, Johann Sebastian. Partita, Suity

SCARLATTI, Domenico. Sonáty (výběr pomalá a rychlá)

HAYDN, Joseph. Sonáty

CASELLA, Alfredo. Sonáta 2. – 3. věta a další

SMETANA, Bedřich. Vltava

Koncerty:

KRUMPHOLZ, Jan Křtitel. Koncert č. 3

GINASTERA, Alberto. Koncert pro harfu 2. – 3. věta

BOIELDIEU, Francois Adrien. Koncert pro harfu 2. – 3. věta

PARISH-ALVARS, Elias. Concertino

CASTELNUOVO TEDESCO, M. Koncert pro harfu

Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.

Hodnoticí metody a kritéria

Požadavky pro udělení atestace: aktivní účast ve výuce, provedení ročníkového recitálu, účast na seminářích v roli interpreta, postupová zkouška před komisí pedagogů KSN

Dvě etudy různého charakteru

Dvě sólové skladby různého stylového období (jedna v sonátové formě) z předepsaného repertoáru

Jeden koncert z předepsaného repertoáru

Další požadavky: docházka minimálně 80 %

Poznámka

není

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů