Didaktika/Vyučovatelská praxe dechových nástrojů 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106DVP2 | ZK | 1 | 7PS+7SS | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student zvládá výukovou problematiku na základních, středních i vysokých školách a má dostatečné vědomosti pro řešení metodických a didaktických požadavků.
Forma studia
přednáška, seminář
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cílem výuky předmětu je zvládnutí metodických, pedagogických a didaktických zásad a postupů, které jsou nezbytné pro kvalitní výuku na základním, středním i terciálním stupni vzdělávání.
V přednáškách a seminářích je zvolena interaktivní metoda výuky, při níž si pedagog opakovaně ověřuje znalosti v hlavní disciplíně (didaktika) i v dalších příbuzných disciplínách (pedagogika, metodika hry na nástroj, vyučovatelská praxe). Specifické nástrojové, stylové a výrazové problémy jsou řešeny v rámci předmětů Hra na fagot/ flétnu/ hoboj/ klarinet/ lesní roh/ pozoun/ trubka/ tuba.
Vyučovatelská praxe probíhá na ZUŠ Stodůlky, na Konzervatoři v Praze nebo na Gymnáziu a Hudební škole hlavního města Prahy. Studenti mohou výkon praxe rozložit do dvou semestrů. Celkový rozsah pedagogické praxe je 8 vyučovacích hodin.
Tematické okruhy:
- tréma, stres, jejich minimalizace a ovládnutí
- hodnocení uměleckého výstupu /pedagog, soutěžní porota, odborná kritika/
- příprava na soutěže a konkursní řízení
- výkonnostní růst a udržení vrcholné výkonnosti po dobu aktivní činnosti
- hra zpaměti, její průprava a rozvoj na základě metody náročnosti, soustavnosti a vytrvalosti
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
HLAVÁČ, Jiří. Metodika hry na klarinet. Praha: NAMU, 2014. ISBN 978-80-7331-305-0.
OPATŘIL, Stanislav. Pedagogika pro učitelství prvního stupně základní školy. Praha: SPN, 1985.
Doporučená literatura:
OPATŘILOVÁ, Marie. Sebevýchova vysokoškolských studentů. Olomouc: Univerzita J. E. Purkyně, 1984.
Hodnoticí metody a kritéria
Atestace je udělena na základě ústního pohovoru, při kterém student prokáže zvládnutí stanovené látky letního semestru, výuky a její analýzy. Absolvování pedagogické praxe student prokáže předložením potvrzení z příslušné školy, které bude podepsané vyučujícím, u kterého byla praxe vykonána, a vedením příslušné školy. Formuláře dokládající praxi studenti obdrží emailem od vyučujícího.
Další požadavky na studenta: minimální docházka 75 %.
Státní závěrečná zkouška má ústní podobu a sumarizuje soubor tematických okruhů, které jsou souhrnem učiva celého akademického roku. Požadavkem je přitom orientace v problematice výuky, její analýzy, reflexe a efektivity výukového procesu.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje