Hra na pozoun 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106POZO2 | ZK | 9 | 2CT | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Výsledky učení:
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem.
- student disponuje interpretační a technickou zdatností a absolvoval několik veřejných vystoupení (seminář, koncert).
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Hra na pozoun 2 je zaměřena na další rozvoj technické stránky, tónové kultury, intonace a interpretačních specifik daných hudebních slohů tak, aby studenti obstáli v mezinárodní konkurenci na poli sólistickém, komorním i orchestrálním. Student je veden k samostatnosti a realizaci vlastních hudebních myšlenek. Vzhledem k tomu, že každý student má schopnost reagovat individuálně, buď rychleji či pomaleji na kladené podněty, či má po fyzické stránce různé předpoklady k zvládnutí jednotlivých atributů hry na nástroj, je pro každého studenta volena individuální cesta, která jde v konsenzu umožnit co nejdříve odstranění nesprávných návyků. Hlavní náplní předmětu je precizování principů správného dýchání a technických dovedností. Cílem předmětu ve druhém semestru je zvládnutí všech výše zmíněných atributů v co nejvyrovnanější podobě.
Tematické okruhy:
- doplňování a prohlubování instrumentálních dovedností získaných na středním stupni vzdělání
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- vystižení obsahu a smyslu interpretovaného díla
- práce na zvládnutí virtuózní techniky
Doporučená nebo povinná literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
stupnice, rozložené akordy, nátisková cvičení: E. Remington, C. Gordon, C. Caruso
Etudy:
UŠÁK, Jaroslav. 25 virtuozních etud
SENON, Gilles. 25 rytmicko-technických etud
BORDONI, Massimiliano. 24 Legato studies
EDWARDS, Brad. Lip slurs technique
PEDERSON, Tommy. Advanced studies for trombone
BUONOMO, C. virtuozní cvičení
BOZZA, Eugène. 13 Etudes-Caprices
PEDERSON, Tommy. Unaccompanied Solos for trombone
Díla pro sólo trombon:
BERNSTEIN, Leonard. Elegy for Mippy II
BULIS, Jiří. Soukromé poselství
MICHEL, Jean-François. Hommage à Tinguely
HIDAS, Frigyes. Fantasia per trombone
RIEDLBAUCH, Václav. Svlékání hada z kůže
Díla pro trombon s doprovodem klavíru:
SULEK, Stjepan. Sonata
HINDEMITH, Paul. Sonata
MONACO, Richard. Sonata
MORTIMER, Jean Glenesk. Koncert č. 1 a 2
JORGENSEN, Axel. Romance
JONGEN, Joseph. Aria et Polonaise
GAILLARD, Johann Ernst. Sonáta
WEBER, Carl Maria. Romance apassionata
BOZZA, Eugène. Ballade
DAVID, Ferdinand. Concertino
Sonáty:
Vivaldi, Händel, Marcello.
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.
Hodnoticí metody a kritéria
Přehrávka předem zadaných skladeb. Další požadavky: docházka minimálně 90 %
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje