Hra na pozoun 6
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106POZO6 | Z | 11 | 2CT | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Výsledky učení:
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem
- student vykazuje pokročilou míru samostatnosti při nácviku studovaných skladeb; je schopen analyzovat technické a interpretační problémy
- identifikuje celou řadu uměleckých kontextů a prostředí a odpovídajícím způsobem na ně reaguje
- student je vybaven technickou suverenitou a interpretační vyspělostí, díky které zvládá veřejně reprodukovat náročný, rozsáhlý a stylově různorodý repertoár.
- student je připraven ke vstupu do hudební profese, či navazujícího magisterského studia.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Šestý semestr vede budoucího umělce k samostatnosti, přesvědčivému uměleckému přednesu, realizacím vlastních představ a obhájení svých myšlenek. Student je vybaven technicky, tónovou kulturou a interpretačními schopnostmi tak, aby obstál v mezinárodní konkurenci jako sólový, či komorní hráč, nebo hráč v orchestru. Poslední semestr bakalářského studia je již zcela v režii absolventského koncertu a dokončení písemné diplomové práce. Etudy jsou vybrány tak, aby umožnily nastudovat zvolený program absolventského koncertu. Veškerá pozornost je směřována na provedení a preciznost skladeb, které jsou zařazeny do dramaturgie koncertu, ale také na kompozice, které nebyly v průběhu studia dostatečně procvičeny.
Tematické okruhy:
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- orientace v různých stylových obdobích
- rozvoj virtuózní techniky s ohledem na její adekvátní použití v konkrétních skladbách
- provedení bakalářského koncertu
- dokončení bakalářské písemné práce
Doporučená nebo povinná literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
stupnice, rozložené akordy, nátisková cvičení: E. Remington, C. Gordon, C. Caruso
Etudy:
UŠÁK, Jaroslav. 25 virtuozních etud
SENON, Gilles. 25 rytmicko-technických etud
BORDONI, Massimiliano. 24 Legato studies
EDWARDS, Brad. Lip slurs technique
PEDERSON, Tommy. Advanced studies for trombone
BUONOMO, C. virtuozní cvičení
BOZZA, Eugène. 13 Etudes-Caprices
PEDERSON, Tommy. Unaccompanied Solos for trombone
Díla pro sólo trombon:
RABE, Folke. Basta
XENAKIS, Iannis. Keren
BERIO, Luciano. Sequenza V.
LYNN, Brian. Doolalynastics
SCHNITKE, Alfred. Dialogue
KENNY, John. Sonata for Unaccompanied trombone
Díla pro trombon s doprovodem klavíru:
MATĚJ, Josef. Koncert
FILAS, Juraj. Koncert
TOMASI, Henri. Koncert
ROTA, Nino. Koncert
SEROCKI, Kazimierz. Koncert
SPISAK, Michal. Concertino
ALBRECHTSBERGER, Johann Georg. Koncert
MOZART, Leopold. Koncert
MARTIN, Frank. Ballade
PERGOLESI, Giovanni Baptista. Sinfonia
ROPARZ, Joseph-Guy. Piéce mi bémol mineur
CASTEREDÉ, Jacques. Sonatina
FRANCAIX, Jean. Koncert
HIDAS, Frigyes. Movement
CRESTON, Paul. Fantasy
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky pro udělení zápočtu: aktivní účast během cvičení, provedení bakalářského koncertu.
Další požadavky: docházka minimálně 90 %
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje