Orchestrální party a sóla pozounu 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106PPO3 | Z | 1 | 1T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Výsledky učení:
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem.
- uvědomuje si, reflektuje a rozvíjí vlastní styl učení se a k tomu potřebné dovednosti a strategie
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Předmět Orchestrální party a sóla pozounu bezprostředně souvisí s předmětem Hra v orchestru. Jeho cílem je individuální příprava pozounových partů především po stránce technické a intonační, rozvíjení pohotové orientace při hře z listu. Svým zaměřením rozšiřuje spektrum studentových znalostí a dovedností o ty, které podmiňují jeho případné budoucí uplatnění v profesi sólisty a orchestrálního hráče. Důraz je kladen na flexibilitu technického zvládnutí skladeb v co nejkratším čase a ovládnutí způsobu hry v symfonickém orchestru, nástrojové a interpretační zvládnutí skladeb orchestrálního repertoáru. V určeném časovém úseku se rozvíjí technika a kvalita přednesu hry, přispívající ke kvalitní prezentaci studenta v předmětu Hra v orchestru.
Tematické okruhy:
- orchestrální party a sóla období romantismu a hudby 20. století.
- partitury a orchestrální party děl barokní, klasické, romantické a moderní epochy
Doporučená nebo povinná literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
BARTÓK, Béla. Podivuhodný mandarin
BEETHOVEN, Ludwig van. Symfonie č. 5, 6, 9
BRAHMS, Johannes. Symfonie č. 1 – 4
BRUCKNER, Anton. Symfonie č. 4, 7, 8, 9
DVOŘÁK, Antonín. Symfonie č. 5 – 9
CHAČATURJAN, Aram. Spartakus
JANÁČEK, Leoš. Taras Bulba, Sinfonietta
ČAJKOVSKIJ, Petr Iljič. Symfonie č. 4 – 6, Labutí jezero
MAHLER, Gustav. Symfonie č. 5 - 10
MOZART, Wolfgang Amadeus. Requiem
PROKOFJEV, Sergej. Romeo a Julie
RAVEL, Maurice. Bolero, L´enfant et les Sortiléges (Dítě a kouzla)
SMETANA, Bedřich. Má vlast, Valdštýnův tábor
ŠOSTAKOVIČ, Dmitrij. Symfonie č. 6 – 15
VERDI, Giuseppe, Nabucco, Othello, La Forza del Destino
Další literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru s ohledem na talent a individuální dovednosti studenta a v souladu s aktuálním repertoárem předmětu Hra v orchestru 3.
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky pro udělení zápočtu: docházka minimálně 80 %, aktivní přístup v domácí přípravě, orientace v celých orchestrálních partech, nikoli jen v několikataktových výsecích nejpodstatnějších sól ve sbírkových knihách.
Webová stránka předmětu
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka
nejsou
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Pozoun (Bc) (povinný předmět hlavní)