Choreografický seminář 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107CHOS3 | Z | 3 | 2ST | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Na konci semestru student ovládá základní postupy, jak pracovat s literární předlohou, je schopen vytvořit dramaturgickou přípravu, v základní formě scénář, včetně scénosledu a časově rozvrhnout nastudování, je schopen svou choreografii dovést až do jevištního tvaru, včetně vlastního návrhu kostýmů a světelného designu v základní podobě.
Forma studia
seminář
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Cílem výuky je získat praktickou zkušenost z tvorby dějové choreografie vycházející z konkrétní literární předlohy.
Tematické okruhy:
dějová choreografie a její základní principy
přístupy k „vyprávění“ v tanci – analýza choreografií a choreografických postupů osobností: Mats Ek, Maguy Marin, John Cranko, John Neumaier, Pavel Šmok, Crystal Pite
dramaturgické postupy dějového tance
Doporučená nebo povinná literatura
BLOM, Lyne Anne, CHAPLIN, L. Tarin. The Intim Act of Choreography, London: Dance Books, 1982, ISBN 1-85273-010-2.
BURROWS, Jonathan. A Choreographer's Handbook. Oxon: Routledge, 2010, ISBN 0-203-85216-8.
CARRIÉRE, Jean-Claude: Vyprávět příběh, Praha, Limonádový Joe s.r.o., 2014, 200s., ISBN 978-80-905624-2-4.
HUMPHREY, Doris. The Art of Making Dances. 2. vydání. New York: Grove Press, c1959. 189 stran.
KRÖSCHLOVÁ, Jarmila. Výrazový tanec. Praha: Orbis, 1964.
TUFNELL, Miranda. Body, space, image : notes towards improvisation and performance. Hampshire: Dance books, 1993. 206 s. ISBN 1-85273-041-2.
Hodnoticí metody a kritéria
Student vytvoří choreografii na základě literární předlohy, vypracuje scénář v písemné podobě, nastuduje choreografii s libovolným počtem interpretů v rozsahu do 10 min. Choreografii předvede na sále nebo v divadle. Součástí práce je i spolupráce s hudebníkem (interpretem, skladatelem nebo zvukovým režisérem).
Další požadavky – docházka 80 % a aktivita ve výuce, tvorba portfolia (sledování současné choreografické scény), dokumentace vlastní tvorby.
Poznámka
Nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje