Komunikace a média 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107KM2 | Z | 2 | 2ST | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Na konci semestru student ovládá schopnost verbální i neverbální komunikace, dokáže zpracovat komunikační strategii dle záměru projektu jako součást public relations. Umí vytvořit mediální kampaň vhodnou pro konkrétní situace.
Forma studia
Předpoklady a další požadavky
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Předmět prohlubuje základní znalosti studentů v oblasti komunikačních strategií a nástrojích public relations. Soustředí se na zvládnutí základních dovedností písemných, verbálních i neverbálních. Učí aktivnímu naslouchání v dialogu, schopnosti argumentace i veřejné prezentaci záměru. Zabývá se kontextem rozhlasových i televizních médií, nezapomíná ani na komunikaci v prostředí sociálních sítí.
Tematické okruhy:
- verbální komunikační dovednosti – vedení dialogu, diskuze, aktivní naslouchání
- neverbální komunikace – základní poznatky o funkci těla, gest, mimiky, dynamiky a prostoru v rámci komunikace
- prezentační dovednosti – vystupování, performance, dramaturgie projevu, scénář promluvy
- schopnost argumentace, asertivita, diplomacie, etika komunikace
- public relations – jednání s klíčovými partnery, potencionálními sponzory, donátory a mecenáši
- rozhlasová a televizní média – kontext, analýza stavu médií a relací zaměřených na tanec
- styk s veřejností a médii – veřejné prezentace
- sociální sítě – výběr komunikační strategie, estetika, etika, branding
- tvorba mediální kampaně
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
BEDNÁŘ, Vojtěch. Mediální komunikace pro management. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3629-7.
HALADA, Jan. Marketingová komunikace a public relations. Praha: Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3075-5.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015. Expert. ISBN 978-80-247-5022-4.
JEŽEK, Vlastimil a JIRÁK, Jan. Média a my. Praha: Akademie múzických umění, 2014. ISBN 978-80-7331-304-3.
L'ETANG, J. Public relations: základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál, 2009. s. 198. ISBN 978-80-7367-596.
TOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média. Brno: Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
Další zdroje a média:
Taneční periodika – Taneční listy, Taneční zóna, Taneční aktuality, Operaplus
Divadelní periodika – Divadelní noviny, Svět a divadlo
Artzóna České televize, Český rozhlas Vltava – Mozaika
Sociální sítě kulturních médií
Doporučená literatura:
JIRÁK, Jan. a KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.
MATYÁŠOVÁ, J. Blog Proč o nás novináři nepíšou [online]. Praha. Dostupné z: http://proconasnovinarinepisou.blogspot.com
Mediaguru. Mediatypy a Slovník mediálního názvosloví [online]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/slovnik-a-mediatypy/typy-medii/
Milníky českých médií. Mediaguru.cz, 2014. (https://www.mediaguru.cz/infografiky/prehledne-mapovani-ceskych-medii/#.VGneEfmG-Ag)
Proměny české mediální scény od začátku 90. let. Mediaguru.cz, 2014. (https://www.mediaguru.cz/2014/11/promeny-ceske-medialni-sceny-od-zacatku-90-let/)
ŠMÍD, Milan. Česká média a jejich role v procesu politické změny roku 1989. Praha: Louč, 2013.
TENCH, Ralph. a YEOMANS, Liz. Exploring public relations. 3rd ed. Harlow: Pearson, 2014. ISBN 978-0-273-75777-1.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivita v hodinách, seminární práce – mediální kampaň projektu (3NS)
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje