Metodika klasického tance 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107MEK2 | ZK | 4 | 1+1/T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Navazuje na studium předchozího ročníku. Završení základního (začátečního) stupně etapy výuky klasického tance (v návaznosti na Metodiku klasického tance 1). Pokročilý metodický rozbor, výklad a zadání nejen jednotlivých prvků, ale příkladu stavby celé učební a výukové lekce. Princip spojení každé výukové vazby s rozvojem žádaných fyzických dispozic. Stanovení režimu zátěže, systému stereotypního opakování s maximální psychickou koncentrací a kázní.
Forma studia
Předmět navazuje na metodiku klasického tance 1. Obsahuje detailní rozbor prvků klasické taneční techniky 2. ročníku podle osnov osmileté Taneční konzervatoře. Východiskem výuky je systém A. Vaganovové, fakultativně seznamujeme posluchače také s jinými výukovými systémy (např. Enrico Cecchettiho, George Balanchina).
Předpoklady a další požadavky
Navazuje na studium předchozího ročníku. Praktické vedení a tvorba příkladných lekcí klasického tance. Systematické a promyšlené série cvičení, pravidla systému vedení hodiny v kontextu s celým školním rokem, sled, frekvence opakování a stavba kombinací do podoby lekce jako celku, s pevně stanoveným pořádkem návaznosti jednoho cvičení za druhým.
Obsah kurzu
Výukový program všech cvičení počítá s výukou pedagogických principů rozvoje žádaných fyzických dispozic, přesně dávkovaným režimem zátěže, systémem stereotypního opakování, maximální psychickou koncentrací a pochopení látky u budoucích tanečníků. Posluchači se učí detailní a efektivní explikaci každého prvku a jak zabránit chybám v jeho provedení. Ve struktuře hodiny navazují na předchozí semestr, který doplňují především o prvky allegra a cvičení sur les pointes.
Doporučená nebo povinná literatura
Vaganovová A.: Základy klasického tance, 1981
Tarasov N. I.: Klasický tanec, 1983
Kostrovická V. ? Pisarev A.: Klasický tanec, 1968
Kostrovická V.: 100 hodin klasického tance, 1981
W. Warrenová W.: Klasická baletní technika,1989
Messerer A.: Lekce klasického tance
Janeček V.: Metodika klasického tance v uměl. škole (Cecchettiho metoda), 1993
Beaumont - Idzikovský: A Manual of the Theory and Practice of Classical Theatrical
Dancing - Cecchetti method, 1940
Lifar S.: Traité de Danse Academique, 1952
Schorer S.: Balanchine Technique, 2000
Kensley L., Sinclair J.: A Dictionary of Ballet Terms, 1977
Ždychincová. V. ? Pásková O.: Metodické poznámky ke klasickému tanci I. a II., 1978
Bazarovová.N., Mejová V.: Abeceda klasického tance, 1980
Morgan V.: Ballet CD-ROM, 1996
Ballanchine Essays
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
aktivity na cvičeních, seminářích
vypracování semestrální práce
Během semestru se vyžaduje samostatná četba a aktivní účast v diskusích na seminářích, která je podmínkou k účasti na zkoušce. Zkouška písemná a ústní. Celkové hodnocení se skládá ze 60% z hodnocení aktivity na seminářích, 20% z písemné části zkoušky a 20% z ústní části zkoušky.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na seminářích, zpracování a prezentace seminární práce.
Poznámka
nejsou
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Pedagogika tance (Bc) (povinný předmět hlavní)
- Obor Pedagogika tance (Bc) - klasický tanec (povinný předmět hlavní)