Rozbor partitur - pro taneční obory 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
108ROP1 | Z | 2 | 2ST | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student se orientuje v partituře, zná hlavní formová schémata klasicko-romantické hudby, dokáže identifikovat jednotlivé hudební složky a jejich roli v rámci organismu skladby. Přistupuje k analýze tvůrčím způsobem, dokáže sdělit svá pozorování.
Forma studia
seminář
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Seznámit studenty se základy hudební analýzy skladeb klasicko-romantické hudby. Zaměření na rozeznávání hudebních složek, propojení slyšeného s orientací v partituře od jednodušší komorní sazby k orchestrální.
Tematické okruhy:
- orientace v partituře
- hudební nástroje
- hudební složky, hudební analýza
- homofonní sazba vs. polyfonní sazba
- harmonie a kontrapunkt
- hlavní klasická formová schémata
- hudba a text
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená literatura:
JANEČEK, Karel. Hudební formy. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, 1955.
JANEČEK, Karel. Tektonika : Nauka o stavbě skladeb. 1. vyd. Praha: Supraphon, 1968.
LARUE, Jan. Guidelines for style analysis : expanded second edition with models for style analysis, a companion text. Michigan: Harmonie Park Press, c2011. xxviii, 286 s. ISBN 0-89990-156-5.
TARUSKIN, Richard. The Oxford history of western music. Volume 3, The nineteenth century. Oxford: University Press, 2005. 830 s. ISBN 0-19-522272-5.
TARUSKIN, Richard. The Oxford history of western music. Volume 1, The earliest notations to the sixteenth century. Oxford: University Press, 2005. 854 s. ISBN 0-19-522270-9.
TARUSKIN, Richard. The Oxford history of western music. Volume 2, The seventeenth and eighteenth centuries. Oxford: University Press, 2005. 758 s. ISBN 0-19-522271-7.
Notové materiály a nahrávky analyzovaných skladeb.
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet je udělen na základě průběžné aktivní účasti na hodinách (60 %) a samostatně vypracované ucelené analýzy skladby odpovídající probírané látce (40 %). K ní si student připraví 30 minutovou prezentaci: obstará partituru, nahrávku a vytvoří analytický diagram, který předloží k diskusi.
Další požadavky: docházka 80 %, aktivita v hodinách, plnění dílčích úkolů
Poznámka
Nejsou.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje