Jevištní řeč a předpoklady herecké tvorby 4
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
109JRHT4 | ZK | 2 | 2CT | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Vědomá práce s hlasem a dechem. Rozvoj celkové muzikality a umělecké osobnosti studenta. Schopnost rytmicky vyjádřit a zaznamenat akci, výraz či situaci. Schopnost analýzy a úpravy textu a jeho následná interpretace. Schopnost psané sebereflexe.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cílem výuky je pokračovat v seznámení se s vlastním hlasem a možnostmi jeho využití, kdy formou praktických cvičení student objevuje svůj hlas a dech a učí se ho ovládat. Naučit se vnímat a opakovat rytmické vzorce. Seznámit se se zdroji herecké tvorby a objevovat vlastní cesty k imaginaci.
Tematické okruhy:
1.Hlas jako nástroj k sebevyjádření
2.Píseň jako dialog, společné zpívání
3.Práce s textem (analýza, dramaturgie, interpretace)
4.Dialog za užití těla, hlasu, řeči, pohybu, slov
5.Hledání a pojmenování specifických rysů každého studenta
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
BACHTIN, Michail Michajlovič. Francois Rabelais a lidová kultura středověku a renesance. Vyd. 2., v nakl. Argo 1. Praha: Argo, 2007. 489 s. ISBN 978-80-7203-776-6.
ČECHOV, Michail Aleksandrovič. Hercova cesta / O herecké technice. Vydání druhé, první společené vydání v nakladatelství KANT. Praha: KANT – Karel Kerlický pro AMU, 2017. 254 stran. ISBN 978-80-7437-241-4.
Doporučená literatura:
ČECHOV, Anton, Pavlovič. Racek. Praha: Artur, 2005. ISBN 80-86216-55-1.
SHAEKSPEARE, Wiliam. Romeo a Julie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3764-5.
SOFOKLÉS. Antigona. Praha: Dilia, 1968.
Hodnoticí metody a kritéria
●aktivní zapojení do praktických cvičení
●plnění tvůrčích úkolů
●docházka min 75 %
●účast v závěrečné prezentaci (klauzuře) z předmětu
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje