Jevištní řeč a předpoklady herecké tvorby 5
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
109JRHT5 | Z | 2 | 2CT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Vědomá práce s hlasem a dechem. Rozvoj celkové muzikality a umělecké osobnosti studenta.
Schopnost rytmicky vyjádřit a zaznamenat akci, výraz či situaci.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cílem výuky je navázat na předešlé ročníky a prohloubit práci s vlastním hlasem a možnostmi jeho využití. Naučit se vnímat a opakovat rytmické vzorce.
Tematické okruhy:
1.Intonace mluveného slova a její napodobení, vytváření struktur
- Rytmus a rytmická kompozice výrazu
3.Vědomé vytváření celku
4.Hlas, dech a tělo
5.Spojení řeči a zpěvu, připravené tělo
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
BACHTIN, Michail Michajlovič. Francois Rabelais a lidová kultura středověku a renesance. Vyd. 2., v nakl. Argo 1. Praha: Argo, 2007. 489 s. ISBN 978-80-7203-776-6.
ČECHOV, Michail Aleksandrovič. Hercova cesta / O herecké technice. Vydání druhé, první společené vydání v nakladatelství KANT. Praha: KANT – Karel Kerlický pro AMU, 2017. 254 stran. ISBN 978-80-7437-241-4.
Doporučená literatura:
ČECHOV, Anton, Pavlovič. Racek. Praha: Artur, 2005. ISBN 80-86216-55-1.
SHAEKSPEARE, Wiliam. Romeo a Julie. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3764-5.
SOFOKLÉS. Antigona. Praha: Dilia, 1968.
Hodnoticí metody a kritéria
●aktivní zapojení do praktických cvičení
●plnění tvůrčích úkolů
●docházka min 75 %
●účast na závěrečné zápočtové hodině
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje